Tornaveu
Vila-Seca recrea la Guerra del Francès

Dissabte 4 de juny

Vila-seca commemorarà a partir de dissabte el bicentenari de la Guerra del Francès amb diversos actes que s’allargaran fins el diumenge 5 de juny, en que la XXIX Trobada Nacional de Trabucaires posarà el punt final a les activitats.

La XXIX Trobada Nacional de Trabucaires serà el punt culminant del programa d’actes, que s’iniciarà el dissabte 4 de juny, a les sis de la tarda, amb la inauguració de l’exposició El Món Trabucaire, a la sala polivalent de la Casa Consistorial.

Així mateix, durant la jornada de dissabte, els jardins del Castell de Vila-seca acolliran diverses activitats com tallers i jocs infantils, recreació històrica del campament de trabucaires i francesos, un sopar popular o un ball d’època.

Diumenge 5 de juny

La jornada de diumenge tindrà els trabucaires com a protagonistes amb la celebració de la XXIX Trobada Nacional, organitzada pels Trabucaires del Comú de Vila-seca. El seu president, Lluís Maudes, va explicar que «aquesta és la cita més important de l’any i la gran majoria de les colles hi prenen part». Hi haurà sis cercaviles diferents que acabaran a la plaça de la Riera, on es farà una gran trabucada final.

Els parlaments central de la jornada aniran a càrrec d’Antoni Moliné, com a President de la coordinadora de trabucaires de Catalunya i de Josep Poblet i Tous, alcalde de Vila-seca. Per l’alcalde en funcions de Vila-seca, Josep Poblet, «aquesta és una iniciativa lúdica i de promoció de ciutat, però no cal oblidar que recordem un fet important en la nostra història».

Més informació:

Angel Holgado, colla “trabucaires del comú de Vila-seca” Tel. 617 463 490
Antoni Moliné, president de la “Coordinadora de Trabucaires de Catalunya” Tel. 607 317 373

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa