Tornaveu
Tres dècades fomentant la lectura en català

El fenomen de la digitalització, el canvi en la manera d’editar llibres i, sobretot, una sobreoferta de títols reconeguda pel món editorial, que ha de conviure amb els efectes d’una profunda crisi econòmica, fan que el futur de la indústria del llibre en llengua catalana estigui permanentment en qüestió. Però un any més, la vitalitat de la Setmana del Llibre en català, que enguany arriba a la trentena edició –amb un pressupost un 10% més baix que el 2011- i que preveu tancar diumenge 16 de setembre amb més de 70.000 visitants, demostra que hi ha vies, i públic, per consolidar l’edició en català al país.
El president del certamen, Albert Pèlach, considera que ha estat un gran encert celebrar la Setmana del Llibre a la plaça de la Catedral, perquè “hem recuperat centralitat, estem consolidant el model Ciutat de la Lectura, reutilitzant les casetes que vam inaugurar l’any passat a la Ciutadella , amb més presència de fons editorial i un complert programa d’activitats. Gràcies a l’esforç de tothom, podem oferir més amb menys recursos econòmics. Segurament aquest fet és símptoma del nou paradigma de reacció davant la crisi: fer més amb menys”, assegura.

Des del sector editorial, ningú no amaga que es viuen moments de transformació, empesos en bona mesura per la revolució digital i pels canvis en els hàbits de consum que provoca la crisi, i no tant l’IVA, que en el món de l’edició “tenim el mateix tractament que el pa”, rebla el president de la Setmana del Llibre, que insisteix que “més que mai, val la pena donar signes de vitalitat i d’encoratjament, fent-nos presents, precisament, al centre de Barcelona”. De fet, Barcelona és una potent capital de la indústria editorial reconeguda arreu del món, i els organitzadors del certamen volen potenciar aquesta marca internacional durant tot l’any.

En la mateixa línia, durant la inauguració de la Setmana del Llibre en Català, el conseller de Cultura, Ferran Mascarell, va remarcar la importància que “es venguin més llibres i se’n llegeixin més durant tot l’any, i no només en dates assenyalades”, i es va mostrar confiat que “la Setmana del Llibre jugarà un paper encara més important i interessant en el futur, com a eix promotor de la lectura”.

Malgrat la retallada pressupostària, amb un pressupost de 330.000 euros, la Setmana del Llibre en Català ha estat capaç d’oferir 55 expositors per a llibreries, editorials, distribuïdors i institucions, a més del Quiosc.cat, i ha programat 206 activitats per promoure la divulgació de l’edició i la lectura en català, de les quals més de 60 van dirigides al públic familiar. Itineraris literaris, converses, presentacions de llibres, actuacions musicals i tallers nodreixen un programa que es clourà el proper diumenge 16 de setembre. Podeu consultar el programa al web www.lasetmana.cat

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa