Tornaveu
El Gran Orient rebutja les declaracions de la Conferència Episcopal contra la consulta.

Segons la lògia francmaçònica, aquestes declaracions contravenen clarament un dels fonaments essencials de qualsevol societat lliure, com és l’autogovern democràtic. “La discrepància sobre la forma i l’oportunitat d’un referèndum sempre és respectable, però la seva qualificació com a “moralment inacceptable” és la condemna del instrument democràtic més directe del que disposa qualsevol societat moderna”, ha assegurat a través d’un comunicat.

Pel Gran Orient, les paraules de Gil Tamayo contravenen la separació entre Estat i Església i ha recordat que les institucions religioses han d’abstenir-se de fer servir aquesta influència privada en l’esfera de la política.

Finalment, l’entitat ha refermat el seu compromís amb l’exercici de la democràcia a Catalunya, “tot desitjant que aquest condueixi al naixement d’una República Catalana lliure, democràtica, laica i social”.

Llegeix el comunicat

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa