Tornaveu
Rècord d’assistència als Pessebres Vivents de Catalunya amb 130.000 visitants
Aquest any, la temporada de pessebres vivents pot presumir d’unes xifres d’assistència rècord. Un total de 130.000 persones han visitat algun dels 48 pessebres vivents que formen part de la Federació de Pessebres Vivents de Catalunya, aconseguint un increment del 8,9% de públic respecte l’any passat. Les representacions del naixement de Jesús es consoliden com a referent turístic al territori.

La temporada 2019-2020 començava el 6 de desembre passat amb diverses novetats, com ara l’adhesió a la federació de sis entitats noves que organitzaven pessebres vivents a les seves poblacions: Maçanet de la Selva, Sant Martí de Llémena i Calonge (Girona); les de Món Sant Benet i Cànoves (Barcelona) i Salou (Tarragona).

Si bé és cert que la incorporació d’aquestes entitats ha aconseguit millorar les xifres de visitants, el president de la Federació de Pessebres Vivents de Catalunya, Jordi Filella, ha revelat la clau de l’èxit: “la novetat més important és que hem format pinya i hem actuat amb una única veu. Com una veritable federació. La unió d’interessos i territori ens ha fet una activitat tradicional atractiva per a les famílies que ens han visitat i, en alguns cops, desbordat les entrades als pessebres vivents”.

Filella també ha volgut valorar la destacada personalitat de cada pessebre vivent. En són només uns exemples els de la Masia de Castelló (un poble habitualment abandonat) o de Sant Guim de la Plana, que recuperen oficis antics dins de les seves escenes. Altres pessebres reconeguts són el de Món Sant Benet o Pals, representats en paratges medievals de gran encant.

La població de l’Espluga de Francolí, greument afectada per les inundacions que van tenir lloc a finals d’octubre a causa del desbordament del riu Francolí, ha aconseguit una de les assistències rècord amb 5.010 entrades venudes. Aquest any ha incorporat innovacions que han suscitat un gran interès, com ara l’escena en què els Reis Mags visiten a Josep i Maria, la presència de camells o el nou campament romà. Una part dels diners recaptats, que sempre es destinen a causes de necessitat social, han estat atorgats a la iniciativa ciutadana Riuada Solidària, dedicada a ajudar a aquelles persones més perjudicades per l’incident del riu Francolí.

Un altre èxit important ha estat la compra d’entrades per internet, que enguany s’ha duplicat. La temporada passada es van vendre 6.000 entrades en línia i, en canvi, aquest any s’han arribat a comptabilitzar gairebé 12.000. L’adquisició d’aquests títols s’ha produït o bé mitjançant la pàgina web oficial de la federació o bé a través de l’aplicació per a mòbils, creada l’any 2017.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa