Tornaveu
Tàrrega serà la seu de la 9a Gala de l’Any d’Adifolk el 21 de novembre

Tàrrega és l’escenari escollit per celebrar la 9a Gala de l’Any Adifolk, una jornada dissenyada per recórrer la trajectòria de difusió i internacionalització de la cultura popular desenvolupada al llarg d’aquest 2026. Serà el 21 de novembre al Teatre Ateneu, i suposa el retorn de la celebració d’aquest esdeveniment a les comarques lleidatanes.

Rosa Maria Perelló, l’alcaldessa de Tàrrega, ha expressat el seu agraïment per l’elecció de la ciutat destacant que “Tàrrega destaca pel gran teixit cultural i associatiu que tenim”, refermant el ple suport institucional a les entitats que mantenen viva la cultura. De fet, el regidor de Cultura de la localitat, Miquel Nadal, vol recordar el lligam històric entre Adifolk i la localitat: “Associacions targarines han participat en diversos Aplecs Internacionals i és un honor que Tàrrega sigui ambaixadora de la cultura popular”.

Un dels moments centrals de la trobada serà la proclamació oficial de la ciutat europea que acollirà el 39è Aplec Internacional 2027. Així mateix, la gala servirà també per fer el lliurament dels ja tradicionals Premis Adifolk i, alhora, atorgar els Premis Baròmetre Casteller.

Aquesta serà l’onzena edició dels Premis Baròmetre Casteller, la primera que s’organitza amb un format itinerant sota el paraigua d’Adifolk. Fruit d’aquesta col·laboració s’impulsa el nou premi Colla de l’Any, que se suma als ja habituals trofeus que premien a les colles que han descarregat un pis més en la seva trajectòria històrica i a les que han assolit més estructures diferents d’una mateixa categoria (o «gamma»). Els Premis Adifolk, per la seva banda, es van instaurar per reconèixer anualment a un grup, a una federació i a una personalitat, que durant l’any en curs hagin destacat per algun motiu vinculat amb l’associació.

L’acte, a més, comptarà amb un extens espectacle de cultura popular que aplegarà el Capgròs Follet d’Adifolk, el Pubillatge Nacional de Catalunya, l’Esbart Albada, el Grup de Diables BAT, l’Associació Guixanet, l’Associació La Fal·lera Gegantera, la Nova Muixeranga d’Algemesí, els Castellers del Foix de Cubelles, Gralles i Tabals la Maçana i la veu d’Adifolk a càrrec d’Oyuna Baturova.

El president d’Adifolk, Ivan Besora, ha assenyalat que la Gala “és una mica el tancament d’any i serveix per mirar enrere i veure tot el que hem fet durant l’any en curs i també per mirar endavant”, especialment a la proclamació de la nova ciutat que acollirà l’Aplec, a qui se’ls lliurarà la bandera d’Adifolk. Les inscripcions, que es faran a través del mail protocol@adifolk.cat, ja són obertes i ho estaran fins al 15 de novembre.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa