“En la mesura que els castells són un fenomen popular i ben valorat, les empreses poden realitzar les seves accions de Responsabilitat Social Corporativa en aquest àmbit, si no és que volen fer directament la seva publicitat lligada al fenomen casteller. Atès que els elements a patrocinar en la colla són molts, no és necessari utilitzar la camisa com a suport del patrocini”, explica el document.
Sobre la possibilitat d’inserir publicitat a la indumentària castellera, el doctor Jaume Gené, director de l’estudi, va opinar que les colles “tenen moltes possibilitats d’esponsorització abans que la camisa, que d’altra banda té un valor simbòlic molt important”. Per la seva banda, Josep Bertran, representant de Repsol, va afirmar que “un patrocinador que persegueixi la camisa no és un bon patrocinador” i ha apuntat que la relació de l’empresa privada amb el món casteller ha de ser concebuda sobretot des del punt de vista del mecenatge.
L’estudi també revela que el món casteller suposa un impacte econòmic prou important : els pressupostos de les colles sumats suposen 4,3 milions d’euros anuals, i l’impacte econòmic total de l’activitat es pot situar a l’entorn dels 16 milions. “Els castells són molt barats si tenim en compte la quantitat de gent que mouen i el seu rendiment social, ja que bàsicament el que necessiten és capital humà”, va afirmar el president de la CCCC, Sergi Valdé.
Consulta el resum executiu de l’estudi
