Tornaveu
El Cançoner Popular d’Aureli Capmany es publica en edició facsímil

L’obra consta dels següents índexs: alfabètic, temàtic, de noms propis, toponímic i bibliogràfic, i inclou a més una presentació de Maria Aurèlia Capmany i dos estudis, un de Jaume Vidal Alcover i un altre de Jaume Ayats, elaborat especialment per aquesta edició.

Aureli Capmany i Farrés (Barcelona, 1868 – 1954) fou un destacat folklorista de formació autodidacta. Pare de la també escriptora Maria Aurèlia Capmany, s’interessà vivament en l’estudi dels costums catalans, especialment per les rondalles, les cançons i les danses populars.

Destacà també en la seva activitat de promotor cultural i fou un dels fundadors de l’Orfeó Català el 1891 i de l’Esbart de Dansaires el 1907. També dirigí l’Esbart Català el 1909. Per als seus estudis sobre espectacles tradicionals i danses de tota mena va comptar amb la col·laboració de Pauleta Pàmies. Treballà a l’Arxiu Municipal de Barcelona i col·laborà en les seves publicacions. Fou el fundador i el primer director de la revista infantil “En Patufet” el 1904. Col·laborà en altres publicacions infantils, com “La Rondalla del Dijous” el 1909, “La Mainada” (1921-23) i “Plançons” el 1933, i també en les revistes “D’Ací i d’Allà” i “Esplai”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa