Tornaveu
Ràdio Arrels obté llicència radiofònica fins a l’any 2022

Fundada el 1981, Ràdio Arrels continua essent la punta de llança dels mitjans de comunicació en català a la Catalunya Nord. I malgrat les dificultats permanents, tant de viabilitat econòmica com de suport institucional, enguany ha celebrat els seus 35 anys amb la intenció de segur essent la “Veu de la Catalunya Nord”, però adaptant-se als nous temps i les noves necessitats informatives i d’oci dels nord-catalans. En aquest sentit, la graella radiofònica presenta notables canvis de continguts i d’organització que han de projectar una ràdio encara més potent per a l’audiència.

En aquesta línia, Ràdio Arrels podrà consolidar la seva segona vida amb un nou pas endavant aquests dies, perquè ha rebut una autorització d’emissions per cinc anys més, tal com ha decidit el govern francès. La difusió de Ràdio Arrels en FM és objecte d’una reconducció d’autorització per part del Comitè Territorial de l’Audiovisual de Tolosa de Llenguadoc, part integrant del Consell Superior de l’Audiovisual (CSA). D’aquesta manera, l’estat francès autoritza l’associació Arrels a desenvolupar “l’explotació d’un servei de ràdio de categoria A per via hertziana terrestre en modulació de freqüència denominat Ràdio Arrels (…) per una durada de cinc anys, a partir de l’11 de març de 2017”.

Això significa que Ràdio Arrels continuarà emetent al Rosselló des del seu emissor principal a través de la freqüència 95.0. La seva presència es perllongarà al Vallespir, al 88.2, des del pic de Fontfreda, situat al terme municipal de Ceret. A l’Alta Cerdanya i al Capcir, Ràdio Arrels continuarà a 93.1, des del Cambra d’Ase, a Sant Pere dels forcats. El repetidor de Belloc, a Vilafranca de Conflet, garantirà la coberta del Conflent al 95.5. Ràdio Arrels promou una consciència catalana entre la població nord-catalana, està plenament consolidada com a mitjà de territori i gaudeix del reconeixement del conjunt d’institucions del territori, com són el Consell departamental nord-català, l’ajuntament de Perpinyà i la regió Llenguadoc-Rosselló-Migdia-Pirineus, com també la Generalitat de Catalunya.

Ràdio Arrels vol reflectir els canvis socials i culturals que ha viscut la Catalunya Nord, generant una nova identitat sonora de l’emissora, amb noves veus i continguts musicals. I tot plegat, amb l’ajuda de la nova pàgina web i l’aplicació mòbil de Ràdio Arrels.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa