Tornaveu
‘Primavera Mazarico’, homenatge a l’instrumentista de la Catalunya Nord

Investigador incansable de la música del Rosselló, el Vallespir, el Conflent, els Països Catalans i la Mediterrània, i instrumentista destacat del sac de gemecs, el flabiol i l’acordió diatònic, així com compositor de diverses melodies i cançons. Maties Mazarico és un músic d’arrel polifacètic com pocs, un personatge entranyable que viu per la música i la cultura popular. Un amor que queda ben palès en les seves composicions i que també queda reflectit en el Llibre CD Primavera Mazarico, que es presenta divendres 19 de juny a les 20h en la darrera sessió del cicle Divendres a la plaça del Rei.

El treball, coeditat per la Direcció General de Cultura Popular, Associacionisme i Acció Culturals i DINSIC Publicacions Musicals, en col·laboració amb el Museu dels instruments de Ceret, és de fet un homenatge al músic nord-català, que també estarà present a Barcelona. El llibre/CD, volum número 18 de la col·lecció Calaix de solfa, està format per un centenar partitures de Maties Mazarico i textos de Francesc Marimon, Francesc Tomàs “Panxito”, Frederic Guiset i Perepau Ximenis.

Maties Mazarico va néixer a Millars, al Rosselló, el 1948. La seva carrera artística va començar l’any 1975, quan comença a escriure i interpretar les seves cançons, un temps en què coneix Pere Figueres i Jordi Auvergne i s’integra al col·lectiu Guillem de Cabestany. Els seus temes sovint estaven basats en poemes de Joan Morer i Francesc Català, tot i que també escrivia lletres originals. El seu primer disc com a cantant el publica l’any 1979, A la vora del folk, però aviat es decantarà cap al treball instrumental de la música tradicional. Des de la seva fundació l’any 1995, és membre del grup els Ministrils del Rosselló.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Maria Antònia Pujol i Subirà a juny 19, 2015 | 19:05
    Maria Antònia Pujol i Subirà juny 19, 2015 | 19:05
    Felicitats Mazarico!

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa