Amb l’objectiu d’ampliar la formació de graduats en arts escèniques, professionals del sector o qualsevol director, dramaturg, intèrpret, gestor cultural o urbanista interessat en la ciutat com a espai de múltiples possibilitats artístiques, Fira Tàrrega i la Universitat de Lleida impulsen el Postgrau de Creació en Arts de Carrer, una iniciativa pedagògica pionera en l’àmbit internacional, que té la finalitat de formar professionals de la creació a l’espai públic.
Es tracta d’un títol propi de la Universitat de Lleida i té un caràcter marcadament professional. Consta de 36 crèdits ECTS que s’estructuren en classes teòriques i pràctiques (30 ECTS) i elaboració i defensa d’un treball final de Postgrau (6 ECTS), que combina mòduls teòrics i pràctics. El Postgrau té la finalitat de formar professionals de la creació a l’espai públic, aprofundint també en àmbits com la gestió, programació, difusió o comunicació.
Tot i destinar part de la seva estructura a continguts teòrics, es presenta com una experiència fonamentalment pràctica, una immersió en la disciplina a partir de la participació en projectes de creació propis, col·lectius i externs. Aquesta pràctica no només se centra en l’activitat artística, sinó que tractarà aspectes relacionats amb la seva gestió, programació, difusió o comunicació.
En paral·lel al postgrau, els mòduls es poden cursar també de forma independent per tal d’obtenir els cursos d’Expert universitari en Ciutat i Creació Artística” (que requereix formació universitària prèvia) i els cursos universitaris “Ciutat: art, pensament i societat” i “Polítiques, comunicació i producció de les arts de carrer” (que no requereixen titulació prèvia). El curs comença al febrer i s’allarga fins al 20 de juny.