Tornaveu
Maika Makovski, guanyadora del II Premi Teresa Rebull

Fumata blanca. Maika Makovski és la guanyadora dels II Premis Teresa Rebull. Amb la presentació del projecte musical ‘CarMEnKa. Maika Makovski buscant les arrels, la cantautora mallorquina s’ha imposat a les vint-i-sis candidatures restants que aspiraven al guardó. El jurat ha valorat l’atreviment d’una proposta que gaudeix d’un llarg recorregut i és capaç de casar sonoritats de diferents punts geogràfics de la Mediterrània.

CarMEenKa és un viatge retrospectiu a la infantesa de Makovski. La influència musical de les dues àvies –una sevillana, Carmen; l’altra macedònia, Menka— hi és reflectida gràcies una banda formada per músics provinents del folk macedoni i andalús. Entre d’altres, Makovski comptarà amb la presència de Jovan Milosevski (guitarra flamenca, tambura i veu), Vangel Makovski (acordió, vents i kaval), Stevce Stojkovski (xurla, gajda i kaval) i José López (contrabaix).

Els II Premis Teresa Rebull estan premiats amb 5.000€, íntegrament dedicats a l’elaboració del treball, i una estada de creació a l’Espai Marfà de Girona. Fruit d’aquests treballs, ‘Carmenka es traduirà en un espectacle musical presentat en el marc de la 20a Fira Mediterrània de Manresa (entre el 5 i 8 d’octubre).

Amb la creació dels Teresa Rebull, el Departament de Cultura i la mateixa Fira de Mediterrània han volgut recordar una cantant destacada en la lluita antifranquista i feminista, i promoure els projectes musicals que pivoten entorn la música d’arrel. La primera edició dels guardons va reconèixer el treball Càntut, presentat per Carles Belda i Carles Sanjosé. La publicació del compacte ha tingut un gran impacte i reconeixement, sent proclamat com a Premi Enderrock 2017 al millor disc folk, i aconseguint un gran ressò mediàtic en les terres de parla catalana.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa