Tornaveu
Arriba una nova edició del Tradicionàrius marcada per la innovació, el mestissatge i la barreja de disciplines

El següent concert confirmat tindrà lloc el 17 de gener i en serà responsable Caïm Riba (Pastora). Riba presentarà al Tradicionàrius el seu segon disc, Nararai, que arriba després de quatre anys de presentar el seu primer àlbum en solitari, a306km, un projecte en català i més orgànic, que respon a la seva necessitat d’expressió més íntima. El ja característic so paisatgístic de les seves composicions agafa força amb unes lletres intimistes, familiars i de caràcter alegre, que traspuen emocions i estima.

El divendres 18 de gener serà el torn de la Cobla Catalana dels Sons Essencials. Aquesta formació presentarà el seu quart treball, Si són flors, floriran, que consolida la proposta musical amb un conjunt de cançons sobre la terra, l’amor, el compromís i l’actualitat. El disc es caracteritza pel seu tractament desenfadat dels gèneres propis com ara les cançons de tot tipus en forma de sardana o ball pla, jota i rumba.

Al mes de febrer el festival presentarà l’espectacle Sa mateixa de Joana Gomila i Lali Ayguadé. Dos ballarins i tres músics han trobat un llenguatge comú

on habiten el passat per portar-lo cap al present. A través d’una fotografia familiar es dispara un recorregut cap a la tradició des de la contemporaneïtat. Amb sensibilitat, poesia i humor es dibuixen i desdibuixen les tonades i l’electrònica, la polca, la jota, el camp i la ciutat, el joc i el ritual, l’espontaneïtat de la vida i la presència eterna dels ancestres.

L’1 de març es presentarà el primer disc del trio Flowk en el marc d’un ball de Carnaval, en què també hi actuaran els grups Quedem en Paus i 21 Boutons. Es tracta d’una nit amb actuació triple que proposa projectes molt ballables. Precisament 21 Boutons també hi estrenarà el darrer disc, sota el títol ‘Onze’, que van enregistrar al mateix Tradicionàrius.

Pep Gimeno “Botifarra” i Ahmed Touzani seran els protagonistes la nit del 15 de març amb a presentació del disc De banda a banda del Mediterrani. Gimeno i Touzani (nascut a Tànger) posen en comú el seu bagatge musical i presenten un espectacle on el públic descobrirà les similituds entre la música de les ribes nord i sud del Mediterrani.

El darrer concert confirmat és el que tindrà lloc el 5 d’abril. Es tracta de l’actuació del grup de percussions ibèriques COETUS, que celebra el desè aniversari. Ho fa amb un nou disc, De banda a banda, amb el qual el grup evoluciona ara de la recuperació del patrimoni musical de la península Ibèrica cap a noves sonoritats i fronteres musicals.

Aquests són els primers concerts confirmats del festival, que té previst allargar-se fins al 12 d’abril. La presentació oficial del cartell es farà el proper 9 de gener.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa