L’obra guanyadora serà premiada amb 2.500 euros, i la decisió del jurat serà emesa abans del 2 de desembre de 2022. Tots els compositors que ho desitgin podran participar amb composicions que han de ser originals i inèdites, és a dir, que no s’hagin estrenat oficialment a cap concert, que no siguin còpia, modificació o versió d’una altra o altres composicions existents; per tant, no poden haver estat premiades en cap altre concurs i ni haver estat difoses per cap mitjà de comunicació, no editades per cap segell discogràfic ni editorial. Es busca així que les obres no s’hagin estrenat abans de la presentació de la candidatura, ni fins que el jurat hagi emès el seu veredicte. Poden participar els compositors de l’Estat espanyol i, com a resultat dels acords amb l’Obra Cultural de l’Alguer, els residents a aquesta ciutat italiana.
Obra simfònica per a Banda de Música
La composició ha de ser classificada dins de la modalitat “Obra Simfònica per a Banda de Música”. Amb l’objectiu que l’obra guanyadora pugui ser interpretada pel nombre més gran de bandes federades, la dificultat de la partitura haurà de ser mitjana o mitjana-alta. Sense ser excloent, es valorarà que l’obra parteixi d’un llenguatge d’expressió musical proper o habitual a la majoria de les bandes. L’obra tindrà una durada mínima de deu minuts i màxima de quinze i podrà ser de moviment únic o conformada per diversos moviments. Tant la forma de l’obra com el seu contingut seran lliures, sense instrument solista ni amb instruments no habituals en les bandes, i d’acord amb la plantilla que es detalla en l’annex a les Bases.
El jurat valorarà positivament que sigui annexat un resum o explicació general motivada de l’obra, així com enviat adjunt un cd demo de l’obra presentada. El lliurament del premi al guanyador/ra del concurs, es realitzarà en el decurs d’un concert organitzat per la Federació Catalana de Societats Musicals i l’Ajuntament de Vandellòs i L’Hospitalet, al Teatre – Auditori de l’Hospitalet de l’Infant, al Centre Cultural Infant Pere. La data es determinarà oportunament de la que es donarà màxima publicitat.
L’obra guanyadora serà remesa a totes les Bandes de la Federació Catalana de Societats Musicals, així com a les Bandes de la Confederació Espanyola, que així ho sol·licitin.
La resta de condicions musicals i d’organització, seran exposades en les Bases que la FCSM penjarà al seu web.