Tornaveu
Jornades d’Estudi d’Instruments de Cobla, una pedrera de músics 

La sardana viu una època daurada. El moviment sardanista s’expandeix alhora que s’enforteix, amb la perspectiva d’assolir el reconeixement de la Unesco en els anys vinents, sí, però també com a resposta a una acceptació social que retorna aquesta expressió de la cultura popular als nivells dels anys setanta i vuitanta. Així ho relata a Tornaveu el president de la Confederació Sardanista de Catalunya, Joaquim Rucabado, a les portes de la segona edició de les Jornades d’Estudi dels Instruments de la Cobla (JEIC), que tindran lloc els dies 16, 17 i 24 de març a la seu de l’Escola Superior de Música de Catalunya (Esmuc).

“Hi ha molt camp per córrer en el terreny de la formació de músics de cobla, perquè si bé vam viure durant les dècades dels setanta i vuitanta una bona època, en què hi havia molts instrumentistes de les escoles que ja eren grans però tenien un relleu generacional al darrere, aleshores van ser les escoles les que van proporcionar una nova pedrera de músics. Creiem que ara les escoles tornen a tenir un rol important, perquè, donat el boom de l’activitat sardanista actual, hi ha molta oferta de treball per als músics, que ja no fan tota la carrera en una cobla sinó que hi ha molta mobilitat, hi ha feina”, explica a Tornaveu Rucabado, que creu que cal un coixí per alimentar de músics totes les cobles. I és en aquest sentit que el president de la Confederació valora aquestes segones jornades, en les quals es promourà, sobretot, l’estudi de la tenora, el flabiol i el fiscorn. “Es tracta de realçar aquests instruments en les escoles de música i conservatoris, perquè després els alumnes puguin estudiar un grau superior a l’Esmuc”, explica.

Les jornades s’estructuren en dos blocs. El primer, els dies 16 i 17 de març. Divendres al vespre amb la inauguració acadèmica i un concert amb la cobla de l’Esmuc, que interpretarà l’obra Rhapsody for cobla, del compositor nord-americà Kevin Kaska. Dissabte se celebraran les diverses sessions formatives, amb classes col·lectives d’instruments i tallers de ‘Soundpainting’, amb el professor Marc Egea, músic freelance i pedagog, especialista en improvisació col·lectiva, i de ritme i compàs, amb el professor Nan Mercader. A la tarda hi haurà diversos assaigs del concert final que faran els alumnes sota la direcció de diversos professors de l’Esmuc, especialistes en diversos instruments. Pel que fa a la sessió del dissabte, 24 de març, serà un espai de debat i reflexió. Al matí s’hi presentaran sis temàtiques i a la tarda s’organitzaran dues taules rodones de debat.

Trobareu més informació sobre les jornades, fent clic aquí.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa