En el marc de la Universitat Catalana d’Estiu 2012, es presentà a l’espai del tendal la revista Canemàs, editada per l’Ens de Comunicació Associativa. En l’acte intervingueren quatre membres del seu consell de redacció.
Amb dos números editats, Canemàs ja comença a consolidar-se com un referent del pensament i de la reflexió de l’associacionisme cultural català. Amb periodicitat semestral, el segon número de Canemàs publica articles sobre Sant Joan, el debat suscitat al si del moviment casteller sobre el caràcter esportiu o no d’aquesta activitat, diferents experiències i anàlisis associatius a Mallorca, Menorca i la Franja de Ponent, un assaig sobre el Cant de la Sibil·la, el procés històric dels esbarts dansaires, així com un estudi sobre els nous escenaris de participació juvenil a Catalunya. La persona entrevistada és l’antropòleg valencià Joan Francesc Mira. Canemàs també publica dues cròniques (història de La Roda i el Congrés de Llibreters en llengua catalana), i dues ressenyes bibliogràfiques.
Durant els propers mesos s’aniran realitzant presentacions de la revista arreu del territori, la primera de les quals serà dins de la Mostra d’Entitats i Associacions de l’11 de Setembre a la ciutat de Barcelona.