Tornaveu
Llengua, poesia i cultura popular a la Festa Verdaguer

La Festa Verdaguer s’inaugura aquest divendres 13 de maig amb una doble proposta des dels dos escenaris que trepitjarà. Des de Barcelona, l’estrena de l’espectacle Quatre parets fan una casa, al MUHBA-Domus de St. Honorat, que convidarà a escoltar, llegir i sentir els textos d’autors clàssics els clàssics catalans en clau temàtica. I des de Folgueroles, la presentació de l’audiovisual Canigó 1883 (sobre el periple de Verdaguer pel Pirineu, alhora origen i inspiració del seu poema èpic i canvi d’etapa en la vida del poeta) i de l’audioconte il·lustrat Lo mariner de Sant Pau.

Al llarg del cap de setmana se sumaran moltes altres iniciatives: la Festa de l’Arbre de Maig, danses tradicionals, un tapís floral, l’espectacle El Joglar d’Arnau Tordera i la I Mostra de glosa, tot això a Folgueroles, mentre que a Barcelona es podrà gaudir d’una ruta literària sobre Verdaguer i la natura, que sortirà des del Centre d’Informació del Parc de Collserola.

Entre altres activitats destacades hi trobem la ‘Diada Verdaguer excursionista’, el 22 de maig, amb tres rutes pels llocs verdaguerians de Folgueroles i de l’espai natural de Guilleries-Savassona, amb un concert de la banda de l’escola de música i conservatori de Vic. I a Barcelona, el 10 de juny, un seminari a Vil·la Joana, sobre ‘Els altres Verdaguers d’Europa. Poetes nacionals i sants culturals’, on intervindran Magí Sunyer, Marijan Dovic, Jean-Yves Casanova, Josep M. Domingo, Maria Xesús Lama, Mireia Freixa i Jaume Subirana. El dia 12 un acte d’homenatge davant la seva tomba, al cementiri de Montjuïc, posarà el punt final a un festival en què la natura evoca la poesia de Verdaguer, inclús des del mateix cartell.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa