Tornaveu
La cultura popular catalana es promociona als Estats Units
L’abril de 2019 el 32è Aplec Internacional d’Adifolk va convertir Copenhaguen en una gran festa de la cultura popular catalana. Ara aquesta cita –i les entitats de castellers, esbarts, sardanes, gegants els àmbits festius que hi van participar– arribarà als Estats Units de la mà de la revista Catalonia, editada per l’American Institute for Catalan Studies (AICS). La vicepresidenta de l’entitat, Mayte Duarte, i el president d’Adifolk, Ivan Besora, van presentar la publicació dijous passat a la Casa de la Sardana.

Donar a conèixer Catalunya als Estats Units i sensibilitzar els catalans de les activitats que es fan fora del país és el doble objectiu de l’AICS a Houston (Texas), des de l’any 1979. I des de l’any 2013 ho fa també a través de la seva revista, Catalonia. La publicació ha decidit dedicar el seu darrer número, el 16, a l’Aplec d’Adifolk i a la cultura popular catalana.

Durant la presentació, Duarte i Besora van destacar que aquest número constitueix “una targeta de presentació” i una “eina per exportar la cultura popular del nostre país a qualsevol indret del món”. I és que la revista recull, en una doble traducció en català i en anglès, tots els àmbits de la cultura popular catalana que van participar en l’Aplec”, des de la sardana, la cobla o el cant coral fins als dracs i els geganters.

La col·laboració entre Adifolk i AICS es va iniciar l’any 2018, arran de la 1a Gala de l’Any a Montblanc. Ara ambdues entitats volen promocionar conjuntament la cultura catalana també en àmbits acadèmics i universitaris. Una nova aposta per la internacionalització de la nostra cultura i de Catalunya.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa