Tornaveu
Comença la segona fase del projecte de digitalització del bestiari festiu en 3D

Gràcies a aquests fitxers, les entitats disposaran d’un document base per poder restaurar o reconstruir bèsties perdudes o malmeses accidentalment. Un recurs magnífic per totes les associacions, sobretot per aquelles que custodien figures antigues d’un alt valor patrimonial. Un altre ús que se’n derivarà és la projecció de les bèsties en realitat virtual o realitat augmentada, opció que permetrà visualitzar les figures en les places o carrers on acostumen a ballar, i si es desitja, afegir-hi tota classe de contingut multimèdia (audiovisual, sonor, textual) per explicar-ne la història o la simbologia.

L’objectiu de l’ABFPC és facilitar l’accés al patrimoni cultural de forma universal, motiu pel qual ha vetllat per evitar que la digitalització produeixi qualsevol ús lucratiu. En aquest sentit, es facilitarà i promourà la reproducció de rèpliques en miniatura de les figures en impressores domèstiques 3D. Una eina que permetrà popularitzar la imatgeria festiva entre les noves generacions i també introduir-la en els centres educatius.

Un projecte ambiciós

“Ens agradaria que totes les bèsties festives estiguin digitalitzades”, afirma Mateu Tres. Es desitja incorporar tot aquest corpus de fitxers a l’Inventari del Bestiari Festiu i Popular Català, i fins i tot aprofitar les dinàmiques de treball per digitalitzar també altres elements festius: gegants, capgrossos, etcètera. En aquesta línia, el president de l’ABFPC avança que la federació està negociant acords de col·laboració amb Ajuntaments per digitalitzar tota la imatgeria dels seus municipis.

El projecte de digitalització del bestiari festiu en 3D va ser reconegut amb el Premi Antoni Carné a la Iniciativa Innovadora.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa