Tornaveu
L’impacte econòmic de Fira Mediterrània al territori supera els 3 milions d’euros

La FUB ha fet un estudi sobre els visitants de l’edició passada de Fira Mediterrània i l’impacte econòmic que generen al territori.

Segons l’estudi, la valoració de la Fira, el nombre de visitants i la despesa augmenta en relació a les dades del darrer estudi de 2011 (analitza la Fira Mediterrània del 2010). Els diferents factors han influenciat un increment de l’impacte econòmic i han disparat l’efecte multiplicador amb un retorn de 12€ per euro invertit.

Després de 5 anys, la Fundació Universitària del Bages (FUB) ha dut a terme un nou estudi d’impacte econòmic en el territori, segons el qual es detecta un augment en el nivell d’identificació amb l’esdeveniment manresà (un 96% dels enquestats recomanaria la Fira a un amic i la puntuació que es dóna al certamen és de 7,76). L’increment del grau d’afinitat ha fet que la despesa dels visitants hagi augmentat en un 30,58% (ara la mitjana és de 22,67€), i al mateix temps, possiblement incentivat pel canvi de dates, l’afluència de públic ha crescut més d’un 11% (amb una forquilla d’entre 98.457 i 119.607 persones). La combinació de tots aquests factors ha disparat l’augment de l’impacte econòmic dels visitants en un 16%, passant a ser d’entre 2.695.485€ i 3.345.448€. Si es té en compte que aquesta millora de xifres s’ha donat tot i que el pressupost de la Fira és més ajustat que al 2010, data del darrer estudi, el retorn de cada euro invertit ha passat de 8€ a 12€. Així, les dades del nou informe aporten unes xifres que milloren les recollides a l’estudi similar que es va dur a terme al 2010.

Impacte econòmic

Al 2010 la Fira Mediterrània va encarregar a la FUB un informe estadístic sobre l’impacte de l’esdeveniment a la ciutat de Manresa i l’entorn immediat, en termes de valoració dels visitants i d’impacte econòmic que generen. L’any passat, Fira Mediterrània va encarregar un estudi similar per tal d’actualitzar les dades recollides fa cinc anys. La metodologia utilitzada és exactament la mateixa que l’aplicada a l’edició 2010, per la qual cosa és possible comparar les dades. Aquest cop, però, la FUB ha pogut aprofundir en els resultats.

Així, segons l’estudi de la FUB, l’impacte econòmic de la passada edició de la Fira Mediterrània se situa entre els 2.695.485€ i 3.345.448€, amb un increment del 15,66%-16,82% respecte a l’edició de 2010. I per cada euro invertit a la Fira, se n’ha generat entre 10,81 i 13,42€ revertits a la ciutat (enfront dels 8€ de 2010).

L’analítica es realitza amb les declaracions dels mateixos usuaris i amb la recollida de deixalles a les zones on transcorre la Fira. Aquest darrer estudi aporta la xifra de les persones addicionals que han passat per la Fira i que no són de Manresa, que el 2015 va suposar un increment d’escombraries del 12,7% (davant el 7% de l’edició de 2010). Així, l’estimació apunta que la Fira va rebre durant els 4 dies de celebració una afluència de públic d’entre 98.457 i 119.607 persones (un 11,5% més que el 2010).

Procedència i hàbits

Gairebé la meitat dels enquestats (307 persones) són de Manresa (47,88%), el 12% són de la resta de la comarca del Bages, un 39% són de la resta de Catalunya i l’1,30% són de fora de Catalunya. Només un 7% tenen un perfil professional. La despesa mitjana que van tenir els enquestats és de 22,67€, un 30,58% que cinc anys enrere.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa