Comissariada per Jan Grau i Carlos Murillos, l’exposició reflecteix la gran diversitat de materials que s’han utilitzat històricament en la construcció d’imatgeria: fusta proclamada, vímet o cuir, l’arpillera, el guix, el popular cartró pedra, i més recentment la fibra de vidre i la resina de polièster. Per a palesar també la diversitat d’estils usats, es poden veure les obres de deu escultors -Jordi Grau, Joan Iniesta, Jordi Arnau Espuga, Judith Camps, Miquel Grima, Pau Reig, Sergi Plana, Aleix Vall i l’esmentat Carlos Morillo—que usen tècniques constructives molt diferents.
D’altra banda, la mostra desitja reivindicar la tasca desenvolupada pels restauradors d’imatgeria festiva. Així, a través dels treballs de quatre professionals –Violant Bonet, Gemma Rodríguez, Núria Jutglar i Aleix Vall—, es destaca el treball multidisciplinari que desenvolupen en la conservació de peces. Lluny d’esdevenir simples artesans, els conservadors-restauradors han de tenir coneixements d’altres branques de coneixement, com ara la història, la química, la biologia o la història de l’art, entre altres. Des de GERIF es reivindica que la conservació de les peces patrimonials d’imatgeria festiva gaudeixi del mateix tractament que les obres artístiques. Això significa que es prioritzen els aspectes conservatius per sobre dels estètics, i que les peces només puguin ser tractades per professionals amb titulació permanent.
