La participació del raper lleidetà Pablo Hasél es dóna en un moment en què la qüestió de la llibertat ha esdevingut, malauradament, el principal eix polític de Catalunya, amb presos polítics i exiliats, però també a l’Estat, on la llibertat d’expressió és perseguida de forma obsessiva. Hasél, com el raper mallorquí Valtonyc, exiliat a Bèlgica, són perseguit per la justícia espanyola per la lletra de les seves cançons contra la monarquia espanyola.
El projecte del festival Essències va néixer l’any 2016 de la mà de l’Associació Cultural Essències i l’Ajuntament de Montblanc, si bé inicialment tenia el jazz com a fil conductor. La iniciativa comptava amb totes les variants i fusions del jazz, a més d’artistes internacionals i nacionals de primer nivell, tot plegat, combinat amb degustacions de vins i caves i una oferta gastronòmica de qualitat.
Enguany, l’Essències proposa un maridatge diferent per a cada nit. La primera proposta combina propostes de jazz de Catalunya amb una Mostra de vins DO Conca de Barberà.
La nit de diumenge, en una edició més reivindicativa que mai, combina el mestissatge, el reggae i l’ska amb la Mostra de Cervesa Artesana. Una altra part atractiva del festival és la de la gastronomia: S’organitzen masterclass de la mà dels millors sommeliers i enòlegs de la zona, combinats amb una àmplia oferta gastronòmica d’alta qualitat amb menús exclusius preparats amb articles ecològics i de proximitat.
Consulteu el programa del festival, fent clic aquí.