Com es desenvolupa la campanya?
Intentant fer arribar informació i generant debat a tota una sèrie d’espais, creant una massa crítica suficient perquè sigui prou madura i informada en el moment de prendre decisions.
Aquesta idea és present de fet des dels inicis de Gent de la Terra, no?
Ja fa set anys que tot allò que fem l’encapçalem amb el lema “Un país lliure, per un país millor”, sempre buscant aquest convenciment que no lluitem per la llibertat d’un poble sinó pel fet de convertir aquesta llibertat en una millor situació de tot aquest poble que lluita per a ella.
Un bon exemple del que dieu seria la Mostra d’Entitats dels PP.CC. que cada 11 de Setembre feu a l’Arc del Triomf de Barcelona…
Molt possiblement sigui una de les activitats que més ens identifica com a Gent de la Terra. Aquest és un esdeveniment que com a principal característica ja des de bon començament ara fa catorze anys, és l’autofinançament i l’autoorganització, en contra de l’estatus del món de la subvenció. Crèiem i continuem creient que hi ha una altra manera de fer les coses. Creiem que el temps ens ha donat la raó, el món associatiu ha hagut de fugir del món subvencionat i s’ha adonat que quan deixa de ser subvencionat hom és més lliure.
El vostre públic és el públic convençut?
El primer públic si. Tanmateix nosaltres defensem que la forma de poder arribar a un indecís és la de posar a treballar a un convençut. Cal ser conscients que a dia d’avui que ningú d’aquells que es diu convençut, que se sent partícip del procés que viu el país i se sent part activa d’aquest procés, li diem molt clarament que no pot quedar-se assegut a la cadira. Tot actor en aquest moment té una feina. I una de les feines és anar a buscar aquest indecís per fer-li una proposta.
Doneu eines per assolir aquests objectius?
Les eines bàsiques que oferim són informació i debat, als actes que organitzem i el web del projecte. Estem molt presents arreu el territori tant com a Gent de la Terra com col·laborant amb d’altres entitats.
