Coincidint amb les festes de Nadal, i fins al 7 de gener, el Barcelona Centre de Disseny i la Direcció de Comerç, Restauració i Consum de l’Ajuntament de Barcelona organitzen tres rutes per una dotzena d’establiments emblemàtics de Ciutat Vella per fer valdre aquests comerços històrics, que tindran rètols lluminosos dissenyats expressament per l’ocasió. Els recorreguts estan plantejats pels barris del Gòtic, el Raval i Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera i els ciutadans interessats han de fer les visites pel seu compte en l’horari comercial, és a dir no es fan visites guiades.
Tres rutes, 12 establiments per fer història
Al barri Gòtic, els establiments que participen són:
Cafè de l’Òpera (la Rambla, 74).
La Colmena (plaça de l’Àngel, 12).
Herboristeria del Rei (carrer del Vidre, 1).
Los Caracoles (Escudellers, 14).
La ruta pel Raval inclou visites a:
Granja Viader (Xuclà, 4).
Bar Marsella (Sant Pau, 65).
Bar Muy Buenas (Carme, 63).
La Italiana (Bonsuccés, 12).
I el recorregut pel barri de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera s’atura a:
Casa Gispert (Sombrerers, 23).
Pastisseria Brunells (Princesa, 22).
Torrons La Campana (Princesa, 36).
El Xampanyet (Montcada, 22).

Els rètols, dissenyats per Emiliana Design Studio, fan referència a dites tradicionals de Nadal (Cada ovella al seu corral, un pas de pardal, qui res estrena, res no val…) i recullen, també, frases que destaquen els productes i valors més representatius de cadascun d’aquests establiments (fruits secs sensacionals, una tapa celestial, un aperitiu tradicional…). Els barcelonins que facin la ruta podran compartir fotos a Instagram. Entre els participants es farà un sorteig amb productes d’aquests establiments. A les botigues, bars i restaurants disposen també d’un cartell i targetes amb la informació de la iniciativa i la història de cada establiment.
La regidora de Comerç, Restauració i Mercats, Raquel Gil, destaca que s’ha volgut aprofitar que durant Nadal es posa més el focus en el comerç “per ajudar al fet que es coneguin més les botigues de proximitat”. “Som la ciutat que som perquè tenim una petita economia molt forta i aquí el comerç de proximitat hi juga un paper fonamental, tant en la dinamització dels barris com en la creació d’ocupació i en l’ADN de la ciutat. Els comerços emblemàtics sumen singularitat i una part de la història de la ciutat i és important que ho fem valdre”, ha dit.