Dissabte 21 de març arriba la tercera edició de la campanya ‘Cap butaca buida’, que buscarà omplir les butaques dels teatres, ateneus i centres cívics i convertir així Catalunya en la capital mundial de les arts escèniques. A poc més d’una setmana, ja s’hi ha adherit més de 236 teatres, amb més de 266 espectacles, superant la xifra de l’any passat, que va mobilitzar 71.441 espectadors de 217 espais escènics.
En la jornada, que se celebra com una prèvia del Dia Mundial del Teatre (el 27 de març), hi participaran grups professionals i també companyies amateur. De la Federació d’Ateneus hi col·laboren 38 ateneus, entre ells el Centre Moral d’Arenys de Munt, que programa Passejant amb Santiago Rusiñol amb postfunció-xerrada amb Àlex Casanovas i Carme Canet. A Barcelona se suma la Xarxa de Centres Cívics de Barcelona.
Per segon any, el projecte s’estén més enllà de Catalunya, i incorpora sales de Mallorca, Andorra, el País Valencià i Alguer. Enguany inclús traspassa l’Atlàntic i s’hi suma el Teatre Margarida Xirgu de Buenos Aires.
Mes enllà de ser una crida a omplir les sales, l’esdeveniment busca “celebrar i reforçar la identitat col·lectiva a través de la cultura” i reivindica “el valor social del fet teatral: el teatre com a lloc de trobada, convivència i experiència transformadora”. Amb aquesta finalitat social, la campanya destinarà un percentatge de la recaptació a The Freedom Theatre, una organització que utilitza el teatre i l’art per abordar la por crònica, la depressió i el trauma que experimentaven els infants del camp de refugiats de Jenin (Cisjordània-Palestina). Creat durant la primera Intifada, el projecte va ser dirigit per Arna Mer Khamis, una revolucionària que va dedicar la seva vida a fer campanya per la llibertat i els drets humans, juntament amb les dones del camp de refugiats.
La campanya està impulsada per ADETCA (Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya), la revista Time Out i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, amb el suport de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida.

