Tornaveu
El concurs de pessebres de Barcelona s’obre al món per celebrar 100 anys

A les portes de Nadal, l’Associació de Pessebristes de Barcelona torna a convocar una nova edició del tradicional concurs de pessebres públics. Serà l’edició que fa cent, i la primera internacional. “Tradicionalment, el concurs s’adreçava als residents a Barcelona, després de la pandèmia es va obrir a Catalunya i ara, excepcionalment, es podrà presentar gent tot el món”, explica Josep Maria Porta, president de l’associació.

El certament està obert a escoles, entitats, parròquies, associacions o casals, així com a persones a títol individual. S’accepten tot tipus de pessebres populars, tant el tipus obert (de sobretaula) com els diorames, i tota mena de materials i tècniques.

Dins la modalitat de pessebre obert s’estableixen tres categories: pessebres individuals, a la qual es poden presentar obres de forma individual o obres col·lectives que no estiguin incloses en la categoria “Entitats”; pessebres a les escoles, que engloba muntatges fets per alumnes de les escoles d’entre 6 i 18 anys, i pessebres a les entitats, adreçat a centres cívics, parròquies, casals, associacions, etc. Els diorames tindran una categoria única.

Inscripció i presentació de les obres

La inscripció de les obres s’ha de fer de forma telemàtica, enviant la fitxa d’inscripció al correu electrònic concurspessebresbarcelona@gmail.com, fins al 26 de desembre de 2025. És imprescindible una fitxa d’inscripció per a cada obra presentada. 

La presentació de les obres es farà mitjançant la tramesa d’imatges dels pessebres i diorames al correu concurspessebresbarcelona@gmail.com. S’enviaran un màxim de cinc fotografies, que poden complementar-se amb un enregistrament de vídeo (fins a un minut de durada). El termini finalitza el 16 de gener de 2026.

Consulteu les bases completes aquí.

La proclamació dels guanyadors i el lliurament dels premis es faran en un acte públic a Barcelona al voltant de la festivitat de la Candelera, que servirà per cloure la temporada de Nadal.

100 anys del concurs

L’Associació Pessebrista de Barcelona, fundada el 1863, és l’entitat més antiga del ram d’Europa i probablement del món. El 1926 inaugurava el concurs de pessebres, amb la finalitat de promoure l’art pessebrístic i de donar a conèixer la ciutat de Barcelona com a escola de pessebres mundial i creadora dels diorames.

En aquest segle, el concurs ha crescut en abast i la participació, especialment en els últims anys. “Abans el jurat podia anar casa per casa a visitar els pessebres, perquè al principi era un nombre reduït i limitat a la ciutat, ara és impossible anar a tot arreu”, destaca Josep M. Porta. En aquesta edició excepcional, des de l’Associació esperen aconseguir una gran participació i superar amb escreix la seixantena d’obres que es presenten altres anys.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa