Tornaveu
Igualada, l’epicentre de les millors arts escèniques infantils i juvenils

41 companyies, 94 funcions repartides en diversos punts de la ciutat que tenen en comú la qualitat, la diversitat i la innovació en les propostes escèniques. Una tria d’entre més de 900 propostes rebudes, unes xifres que demostren el bon estat de salut de la fira com a gran aparador dels millors espectacles per a públic infantil i jove que busca nodrir les programacions familiars d’arreu del país i afavorir la internacionalització de les companyies que hi participen. Aquest és el cartell de presentació de la 36a Mostra d’Igualada, que acollirà la capital de l’Anoia del 3 al 6 d’abril. L’exploració de nous llenguatges escènics, les propostes participatives i de compromís social i la combinació de noms emergents i grans trajectòries són els trets distintius de la Mostra d’enguany. 

Podeu comprar aquí les entrades

La Llotja, situada de nou a les Encavallades del Museu de la Pell, esdevindrà l’epicentre de les activitats adreçades a companyies i programadors per proveir les programacions familiars d’arreu del territori català i facilitar l’accés als circuits estatals i internacionals. De fet, la Mostra d’enguany presenta 32 companyies catalanes, 7 de la resta de l’Estat i 2 internacionals, amb moms com Brodas Bros, Animal Religion, Xiula, Panorama Kino Theatre, la Mula, Baychimo Teatro, Campi Qui Pugui i Farrés Brothers.

Consulta aquí la programació

A més, hi ha més de 810 professionals i més de 320 entitats acreditades. S’estima que la xifra augmentarà fins a arribar al miler d’acreditats els dies de la Mostra. Enguany visitaran la Fira una quinzena de professionals del Regne Unit, Irlanda, Dinamarca, Països Baixos, Lituània, Suècia, Singapur, Canadà, Portugal, França, Itàlia, Alemanya Bèlgica i Xile; i comptarà amb més de 50 voluntaris i una desena de famílies acollidores.

Petit Break Brodas Bros (Catalunya)

Un ventall ampli d’arts escèniques

En total, es presenten 41 espectacles de teatre, dansa, circ, música, màgia, clown i instal·lacions artístiques, amb una programació que busca l’equilibri entre gèneres, formats i edats. A més, en aquesta edició s’impulsen els espectacles immersius i d’art participatiu, on la mediació cultural i l’enllaç amb la comunitat educativa juguen un paper fonamental. Són propostes que van més enllà d’un projecte escènic amb un resultat final, com és el cas de Museu del Temps de José Antonio Portillo & Unnica Arts.

Aquest any destaca el projecte Mostra Diversa, una iniciativa inclusiva en col·laboració amb el centre Àuria, que busca establir-se de manera continuada amb diferents companyies del territori i promoure la inclusió a través de l’art. Els participants, sota la direcció d’un equip professional, treballen per crear un espectacle que s’estrena dins del marc de la fira. Aquesta edició compta amb la direcció de Farrés Brothers i Cia i presentarà l’espectacle teatral FrankMents

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa