Unir el cant coral amb el patrimoni cultural de la ciutat de Lleida. És la proposta de la 15a edició de Lleida Canta, un aplec singular de corals organitzat per la Coral Maristes Montserrat i Federació Catalana d’Entitats Corals per portar les veus i les cançons a escenaris peculiars i aconseguir apropar aquesta música a nous públics.

Cada any l’activitat –que se celebra un any a la ciutat i a fora el següent– gira al voltant d’un lema. Després de cantar al romànic de la Vall de Boí, a l’emergència climàtica o al delta de l’Ebre, en aquesta edició, amb motiu de l’Any Lluís Virgili, el tema són els museus. I per això les corals cantaran distribuïdes per grups en el Museu de Lleida, Museu Morera, la Panera, l’Institut d’Estudis Ilerdencs i al museu de l’automoció Roda Roda. En acabar, faran una actuació conjunta a la plaça Sant Joan, on interpretaran un repertori conjunt, format per l’Himne del Lleida Canta, El cant del poble (en homenatge a Lluís Virgili) i Els Segadors.

Pels organitzadors, el Lleida Canta “és un pretext per descobrir noves sonoritats, per conèixer territori i fer país i, sobretot, per fer pinya entre les diferents entitats i fer-se sentir com a ric patrimoni cultural”.

Any Virgili

L’activitat s’emmarca en els actes de commemoració del centenari del naixement del músic i pedagog lleidatà Lluís Virgili i Farrà (1925-2017), referent de la cultura i el cant coral a Catalunya. L’Any Virgili està impulsat per vuit entitats culturals de Lleida, conjuntament amb la Paeria, Diputació i Generalitat, i consta de 15 activitats vinculades amb la recuperació històrica, la divulgació i la participació ciutadana. Després de la trobada del 6 d’abril, el següent acte destacat del programa serà la recepció institucional al Parlament de Catalunya (10 de juny), amb la participació de l’Orfeó Lleidatà i cantaires de les Terres de Lleida.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Joan Vallve a abril 03, 2025 | 17:59
    Joan Vallve abril 03, 2025 | 17:59
    Assistiré a l'acte del Parlament. Jo vaig anar a la llista del Parlament de Catalunya per Lleida en que en Virgili sortí diputat. La llista era: 1Joan Oró 2 Lluis Virgili 3 Delfí Robinat 4 josep Borràs 5 Verdeny 6 Joan Vallve Grans records d'aquella campanya electoral. Ben cordialment Joan Vallvé

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa