Tornaveu
Ràdio Arrels, Premi bonÀrea a la Comunicació de l’Associacionisme Cultural

El jurat dels VIII Premis Antoni Carné de l’Associacionisme Cultural Català ha atorgat el premi bonÀrea a la Comunicació a Ràdio Arrels. Un guardó que reconeix el compromís de l’emissora amb la llengua i la cultura catalanes. El reconeixement es lliurarà divendres 24 d’octubre (19 h) al Patronat la Catequística de Figueres (ronda rector d’Eroles, 4).

Ràdio Arrels és creada el 1981 per l’Associació Arrels amb l’objectiu que, a través de les ones, el català entri a les cases de la Catalunya Nord. Albert Noguer explica en una entrevista a Xarxanet la importància que va tenir l’emissora per millorar el prestigi social de la llengua. El director de Ràdio Arrels ressalta que es va impulsar “per demostrar a la gent que en català també es podia parlar de tot: de cultura, d’esport, de política, d’economia o del què sigui (…) En aquell moment, el català el parlava més que avui, però es veia de forma negativa, es deia que era la llengua dels vells, dels pagesos i dels gitanos”.

A més d’emetre íntegrament a Catalunya Nord, en la concessió del Premi bonÀrea a la Comunicació s’ha valorat la divulgació de la cultura popular catalana i la difusió de les notícies impulsades per l’associacionisme cultural.

Juli Garreta i Pep Ventura, protagonistes dels VIII Premis Antoni Carné

L’acte de lliurament dels VIII Premis Antoni Carné serà amenitzat per La Llobregat, que interpretarà quatre peces de Juli GarretaInnominada, Flor de neu, Frisança i Juny– i quatre altres de Pep VenturaCants del dia, la sardana del vailet, El cant dels ocells Una mirada. L’actuació de la cobla es clourà amb la suite de l’òpera Carmen, de Bizet, i la interpretació d’Els Segadors. Les entrades a l’actuació es poden adquirir en aquest enllaç.

A més de lliurar el guardó a Ràdio Arrels, els VIII Premis Antoni Carné també reconeixeran Josep Santesmases i Ollé (Premi ENS a la Persona) i la Coral Sant Medir (Premi Arç Cooperativa a l’Activitat), a l’Alzinar de Masquefa (Premi Previsora General al Projecte) i al guanyador Premi BBVA a l’Entitat, que es coneixerà in situ. La representació institucional serà encapçalada pel president del Parlament Josep Rull.

L’Ens de l’Associacionisme Cultural Català desitja agrair la participació de totes les entitats i particulars en els VIII Premis Antoni Carné de l’Associacionisme Cultural Català. Així mateix, vol agrair la col·laboració de la Fundació Antigues Caixes Catalanes i BBVA, Previsora General, Arç Cooperativa i bonÀrea.

Més notícies
Notícia: Josep Santesmases, Premi Antoni Carné de l’Associacionisme Cultural Català
Comparteix
El guardó es lliurarà divendres 24 d'octubre (19h) a la seu de la Catequística de Figueres
Notícia: La Coral Sant Medir, Premi Arç Cooperativa a l’Activitat
Comparteix
El guardó es lliurarà divendres 24 d'octubre (19 h) al Patronat de la Catequística de Figueres
Notícia: Juli Garreta i Pep Ventura, protagonistes dels VIII Premis Antoni Carné
Comparteix
La Principal del Llobregat oferirà un concert amb peces dels dos compositors | El president del Parlament Josep Rull encapçalarà la representació institucional

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa