Tornaveu
En marxa la maquinària de la 34a edició dels Premis Ateneus

Amb la finalitat de reconèixer la tasca d’entitats sense ànim de lucre en la promoció de la cultura i l’associacionisme cultural, reconeixent la creativitat, l’originalitat, la qualitat i l’esforç dels seus projectes, la Federació d’Ateneus de Catalunya ha posat en marxa la maquinària de la 34a edició dels Premis Ateneus, un referent en l’àmbit de l’associacionisme cultural català, que enguany coincideix amb el 40è aniversari de l’entitat. Així, s’ha obert la convocatòria per presentar candidatures als cinc guardons, que es poden fer arribar a la federació fins al pròxim 16 d’octubre a les 20 h. Les bases es poden consultar en aquest enllaç.

Guardons i novetats de la 34a edició

Les categories a les quals poden optar les entitats federades són: Comunicació associativa; creativitat artística; Premi Jove. Memorial Ricard Julià; Treball en xarxa i, pel que fa a les entitats no federades, poden aspirar, el Premi Ateneus en categoria Foment de la participació.

Però a més, l’edició del 2023 arriba carregada de novetats. El Premi Jove canvia el seu nom en honor a Ricard Julià, part activa de la FAC durant els darrers anys i membre de la junta directiva, per la vinculació que va tenir al llarg de la seva vida amb l’associacionisme juvenil català. A més, el premi, comptarà per primera vegada amb dues modalitats, i augmentarà la dotació econòmica i el nombre de projectes guardonats, amb dos premis per a cada modalitat: Jove, proposa!, per a activitats a realitzar durant el 2024, i Temps lliure i valors, per a activitats ja executades que comptin amb un projecte educatiu no formal que potenciï valors socials.

Pel que fa al premi de Treball en Xarxa, en aquesta edició es passarà d’un a tres guardons per donar resposta a la qualitat de propostes interessants rebudes en edicions anteriors. A més, aquests projectes hauran d’haver-se realitzat durant el 2023. En el cas del premi a les entitats no federades, es concedirà un sol premi dotat amb 2.000 euros per a l’entitat guanyadora.

El 2022, alguns dels premiats van ser el Centre Cultural i Recreatiu (Pineda de Mar) amb el projecte The Pastorets, el musical, l’Orfeó Badaloní (Badalona) amb el projecte Cent anys i un dia, i l’Ateneu Santcugatenc (Sant Cugat del Vallès) amb el projecte Teatre d’intercanvi social.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa