Notícia

L’Auditori acull el concert de cloenda del II curs de Direcció per a Banda

Deu estudiants dirigiran la Banda Municipal de Barcelona el 17 de juny

Societats musicals
La Banda Municipal de Barcelona
La Banda Municipal de Barcelona

Promocionar el talent dins el món de la direcció bandística i reivindicar el paper de les bandes en el panorama musical. Aquests són els objectius del curs de direcció per a banda que organitzen del 13 al 17 de juny L’Auditori de Barcelona i la Banda Municipal de Barcelona (BMB). Impartit per José R. Pascual-Vilaplana –director titular de la BMB–, el curs es clourà divendres amb un únic concert a L’Auditori (19h), en què els alumnes tindran l’oportunitat de posar-se al capdavant de la banda barcelonina, amb un repertori de compositors contemporanis valencians i internacionals.

El repertori del concert oferirà un repertori variat, amb obres de Béla Bartok i Rob Goorhuis i dels reconeguts compositors i directors valencians Joan Enric Canet Todolí, Luis Serrano Alarcon i Miguel Asins Arbó. Pascual-Vilaplana explica que el programa “parteix d’una idea d’equilibri entre repertori d’interès artístic” i la finalitat pedagògica. I afegeix també que combinarà “repertori clàssic de banda, alguna transcripció i diferents models de concepció bandístic actual”.

El concert (que serà gratuït amb invitacions en aquest enllaç), ha de servir als alumnes per posar en pràctica tot allò que hauran treballat durant els cinc dies de formació, des de “matèries bàsiques com la tècnica gestual de comunicació, l’anàlisi musical que proporcione un criteri interpretatiu o les diversitats organològiques” fins al “coneixement de la història del repertori així com diferents eines didàctiques per al desenvolupament de la seua tasca”, explica Pascual-Vilaplana. En el curs, que compta amb la col·laboració de la Federació Catalana de Societats Musicals, hi participaran també els professors convidats Carlos Ramón i Luis Serrano Alarcón.

Pascual-Vilaplana considera que no hi ha diferència entre director de banda, d’orquestra, de cor o d’ensemble: qualsevol d’ells ha de conèixer bé el conjunt amb el qual treballa per “aprofitar bé les seues potencialitats i per evolucionar les seues carències amb eines d’efectivitat artística”. I assenyala les habilitats fonamentals que hauria de tenir tot director: “estudi, criteri, reflexió i humilitat”.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article