Notícia

‘La Mola de Matadepera’, de Jordi León, Sardana de l’Any

La pròxima edició del concurs se celebrarà a Lloret de Mar el dissabte 27 de maig del 2023

Sardanes
Els guanyadors de la 32è edició de La Sardana de l’Any sobre l’escenari
Els guanyadors de la 32è edició de La Sardana de l’Any sobre l’escenari

El públic ha escollit amb els seus vots la composició La Mola de Matadepera, de Jordi León, com la millor sardana dels anys 2020-21, en la final del concurs que s’ha celebrat aquest dissabte al teatre la Faràndula de Sabadell. El certamen també va guardonar amb el Premi Joventut La Plaça de les il·lusions, d’Anna Abad, i Setanta febrers, d’Enric Ortí, amb el Premi de la Crítica. La Confederació Sardanista de Catalunya ha recuperat així la normalitat i tot el públic en el veterà concurs després de dos anys marcats per la pandèmia.

El compositor barceloní Jordi Leon, qui aconseguia en 2019 l’accèssit per Gresca, tabola i Ball de Rams, en l’edició anterior i atípica del concurs –celebrada en línia i sense públic–, es feia aquest dissabte el principal guardó de La Sardana de l’Any, competint amb una cinquantena de candidatures. L’obra està inspirada en una ascensió a la Mola i la visió del seu encant des de la població de Matadepera. Leon va recollir el premi emocionat de mans de Carles de la Rosa, regidor de Cultura de Sabadell, i va tenir unes paraules de record per Jesús Ventura, un dels impulsors del certamen i mort recentment.

El premi Joventut, que busca fomentar el talent jove, ha estat per La Plaça de les il·lusions, que Anna Abad ha dedicat a la Federació Unió de Colles Sardanistes de Catalunya, l’entitat federativa del món de la sardana esportiva. El Premi de la Crítica ha estat per a la sardana Setanta febrers, del compositor barceloní Enric Ortí, qui ja va guanyar el 1r Premi en l’edició de 2006.    Els accèssits han estat per a Elna, de Joaquim Hostench (premi del públic), Camí, de Marc Timón (crítica) i Companys de viatge, de Raül Lacilla (joventut).

Com és habitual, en la primera part del concurs es van poder escoltar les vuit sardanes finalistes, interpretades per les cobles La Principal del Llobregat i Maricel. Mentre que la segona part va oferir un tastet d’ InTroit, un espectacle que fusiona la música de la cobla Maricel, les veus del Cor InCrescendo de Granollers i d’Anna Ivori (nom artístic d’Anna Abad, en el seu vessant de la cantautora) i amb Adrià Mort percussió.

Després de dos anys de restriccions i limitacions d'aforaments, l’edició va omplir La Faràndula, en una bona mostra de “l’expectació i entusiasme” que desperta aquest concurs dins del món del sardanisme, segons va destacar la Confederació Sardanista. El certamen, que promou la composició de noves peces i busca estimular el talent jove, ha de servir també “per assegurar la presència de la sardana dins de la societat cultural catalana”.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article