Notícia
Les cançons inèdites de Vicent Torrent, al Tradicionàrius
El cantant valencià presenta el seu nou disc ‘Racons i cançons’ el diumenge 6 de març
Música tradicionalEl cantant Vicent Torrent torna als escenaris aquest diumenge per presentar Racons i cançons, el seu nou treball en què recupera melodies i poemes inèdits i repassa, en clau intimista, la seva trajectòria vital i musical dins i fora de l’emblemàtica banda Al Tall. La Muixeranga de Barcelona faran de teloners en una jornada dedicada a la música i la cultura popular valencianes.
Torrent, juntament amb Miquel Gil i Manuel Miralles, va encapçalar Al Tall, un grup referencial de la música tradicional valenciana i creador d’himnes que han traspassat les fronteres generacionals. Paral·lelament a la seva trajectòria amb aquest grup (i també abans i després de la seva dissolució), el veterà cantant va crear cançons que no tenien encaix en els projectes que llavors l’acompanyaven i que no pensava enregistrar mai.
Però ara, gràcies a la insistència del productor Juan Diego Sanchis, aquelles cançons que havien quedat en el calaix i que només havien sonat entre amics surten a la llum sota el títol Racons i cançons (Mico Entertainment, 2021). Són onze temes que parlen de temes i sentiments quotidians i també aborden la crítica política i social, i que funcionen com a biografia sonora de qui és un referent del panorama de la música popular valenciana.
Les músiques són totes pròpies i també algunes lletres, mentre que altres són textos prestats, de poemes d’Ausiàs March, Valeri Fuster o Joan de Timoneda. Hi ha declaracions d’amor ‘Aquella nit’, dedicada a la seva dona, cançons de la seva etapa en el grup Equivalència Folk, i inclús una peça basada en el poema de Guillem de Berguedà, un trobador del segle XII que recorria Catalunya i Occitània recitant poesia en provençal.
El concert, que s’emmarca en la col·laboració del festival Tradicionàrius amb Barnasants, serà a les 19 hores al CAT. Abans, a l’exterior de l'edifici, a la plaça Anna Frank, hi haurà una actuació de la Muixeranga de Barcelona, la primera muixeranga fora del País Valencià.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari
Atenció: com la majoria de webs, utilitzem cookies (galetes), tant pròpies com de tercers, per a recopilar informació estadística de la vostra navegació i oferir-vos un servei personalitzat. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu l'ús. Més informació
Associacionisme Bestiari i Imatgeria Cant coral Castells i Falcons Catifaires Diables i dimonis Esbarts dansaires Festes i festivals Gegants Joc Tradicional Música tradicional Pastorets Patrimoni Immaterial Pessebristes Puntaires Sardanes Societats musicals Teatre Trabucaires Tres tombs Reflexió
Segueix-nos