Notícia
El XIII Congrés de la CCEPC tractarà sobre els exilis polítics a l’època contemporània
Les propostes de comunicacions es poden presentar fins al 20 de juny
AssociacionismeReflexióEl congrés, previst el 4 i 5 de novembre al Museu Memorial de l’Exili (MUME) de La Jonquera, s’estructurarà en tres àmbits: un diagnòstic dels estudis locals que s’han fet sobre els exilis, per tal d’identificar la magnitud del fenomen en l’època contemporània; l’anàlisi de les iniciatives impulsades pels exiliats polítics i la transcendència que ha tingut la seva activitat propagandística; i finalment, una reflexió sobre l’abast i ambició de les polítiques memorialístiques realitzades.
Com queda palès en el títol del congrés, “Exili polític a l’època contemporània (segles XIX i XX). Territoris de partida, territoris d’acollida”, aquest no desitja focalitzar-se en la guerra civil espanyola. Els organitzadors -Coordinadora de Centres d’Estudis de Parla Catalana, Institut Ramon Muntaner i el MUME- desitgen que serveixi per evidenciar que els exilis són una constant històrica a Catalunya i també internacionalment.
En l’acceptació de les comunicacions, es prioritzaran aquelles que adoptin una perspectiva local o comarcal. En les sol·licituds, que es poden presentar fins al 20 de juny al correu ccepc@iec.cat, ha de constar un títol i un resum de mil paraules.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari
Atenció: com la majoria de webs, utilitzem cookies (galetes), tant pròpies com de tercers, per a recopilar informació estadística de la vostra navegació i oferir-vos un servei personalitzat. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu l'ús. Més informació
Associacionisme Bestiari i Imatgeria Cant coral Castells i Falcons Catifaires Diables i dimonis Esbarts dansaires Festes i festivals Gegants Joc Tradicional Música tradicional Pastorets Patrimoni Immaterial Pessebristes Puntaires Sardanes Societats musicals Teatre Trabucaires Tres tombs Reflexió
Segueix-nos