Notícia

Maria del Mar Bonet homenatja el pare Ginard i el seu cançoner popular al Tradicionàrius

Serà en una doble cita el divendres 11 i dissabte 12 al CAT de Gràcia

Música tradicional
Maria del Mar Bonet actuarà aquest cap de setmana al Tradicionàrius
Maria del Mar Bonet actuarà aquest cap de setmana al Tradicionàrius

La cantautora Maria del Mar Bonet actua aquest cap de setmana en una sessió doble en el marc del festival Tradicionarius i Barnasants per presentar Saba de Terrer, Homenatge al Pare Ginard. Es tracta d’un treball que recull peces imprescindibles del seu cançoner més tradicional i una col·lecció de temes nous en clau d’homenatge en l’autor del cèlebre Cançoner Popular de Mallorca.

El Cançoner Popular de Mallorca és una obra immensa i pilar fonamental de la cultura popular de la illa, quatre toms en què Rafael Ginard (1899-1976) va recollir més de quinze mil cançons tradicionals al llarg de prop de quaranta anys. Maria del Mar Bonet s'ha inspirat sempre en els cançoners tradicionals, “tornant al poble el que és del poble” i, especialment, en el del pare Ginard, a qui va conèixer quan era jove.

Per això, la cantant ha volgut retre-li un homenatge amb aquest espectacle que ha titulat Saba de Terrer, Homenatge al Pare Ginard, que recupera en la primera part del títol el nom de  l’àlbum que va gravar el 1979 al voltant de peces tradicionals mallorquines. Ho farà acompanyada per Dani Espasa –al piano, acordió i veus–, i de Borja Penalba, a les guitarres i veus, en una doble sessió, el divendres 11 i del dissabte 12.

El diumenge, el 35è festival de folk internacional acollirà la proposta Polièdric, de Pol Aumedes: un itinerari que és a la vegada teatre, performance i concert per les entranyes i la història del CAT, el Centre Artesà Tradicionàrius, un espai emblemàtic on han actuat i crescut molts intèrprets de música tradicional. A partir de una exposició exhibida els diferents espais del local, reflexionarà sobre les diverses facetes d’un músic, des del procés creatiu, l’estudi i els assajos o les hores a la carretera fins el directe a l’escenari o la vulnerabilitat.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article