Notícia
El VIII Festival de Músiques en Terres de Cruïlla se centrarà en el binomi música i arts visuals
El 24 d’octubre l’Auditori del Centre Obrer de la Sénia acollirà una jornada de xerrades i de performances
Societats musicalsFestes i festivalsExplorar les sinèrgies entre la música i les arts visuals aquests és el objectiu de la 8a edició d’un festival que va néixer per reivindicar la col·laboració, l’intercanvi, la diversitat i els espais de cruïlles culturals. Els actes centrals seran dissabte 24 d’octubre, amb una jornada de xerrades i relat d’experiències a càrrec d’artistes d’arreu dels territoris de parla catalana al matí, i l’espectacle ‘Vents de canvi’ al vespre. En Terres de Cruïlla està organitzat pel Centre d’Estudis Seniencs, l’Agrupació Musical Senienca, l’Institut Ramon Muntaner i l’Ajuntament de la Sénia.
El festival segueix la trajectòria iniciada en les edicions anteriors dedicades a explorar les relacions entre la música i altres àmbits, i si anteriorment s’havia parlat de literatura, la vida quotidiana, la festa i la dansa, enguany se centrarà en els seus vincles amb les arts visuals. Per fer-ho, enguany s’han convidat una quinzena d’artistes plàstics, video-Dj, il·lustradors, creadors d'escultura sonora, programadors i artistes visuals en general, que relataran les seves experiències, combinades amb algunes performances. Entre els participants, estaran el músic Josep Ollé, l’il·lustrador Ignasi Blanch, l’artista Elisabeth Sabala, l’escultor sonor i docent Vicent Matamoros, les artistes plàstiques Magdalena Jaume i Noemy Berbel i la programadora creativa Marta Verde, que oferirà una ponència marc sobre Codi i performance.
Noves expressions per a la música de banda
Al vespre, el Festival es desplaçarà a la Casa de Cultura per celebrar Vents de canvi. Es tracta d’un espectacle que combina la música de la Banda de Música de l’Agrupació Musical Senienca amb la intervenció d’artistes visuals en directe: Roser Gay (Il·lustradora i creativa), Martí Ruiz (escultura sonora), Elisabet Sabala i Efeemege (música i pintura), Sergi Palau i Murcof. Comptarà amb la participació de Pep Vila i hi participaran l’Associació de Ball de la Sénia i el Grup de Dolçainers de Joventuts Unides.
Per assistir a la jornada cal fer inscripció prèvia en aquest enllaç i per a l’espectacle cal reservar entrades (per telèfon 679364008, de dilluns a divendres de 12.30-13.30h, o per mail a centredestudis.lasenia@gmail.com). La jornada també es podrà seguir en streaming.
Taller de soundpainting
El festival, per les circumstàncies excepcionals del moment, deixa de banda altres actes com la trobada de grups de danses, els tallers de jota o el sopar musical. Sí que hi haurà, com a acte previ, una setmana abans (dissabte 17 d’octubre), un espai reservat als més joves, amb un taller gratuït de soundpainting. El músic Agustí Martínez convidarà als alumnes de les escoles de música a experimentar amb la intervenció artística i a obrir els ulls a nous camins i nous interessos.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari
Atenció: com la majoria de webs, utilitzem cookies (galetes), tant pròpies com de tercers, per a recopilar informació estadística de la vostra navegació i oferir-vos un servei personalitzat. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu l'ús. Més informació
Associacionisme Bestiari i Imatgeria Cant coral Castells i Falcons Catifaires Diables i dimonis Esbarts dansaires Festes i festivals Gegants Joc Tradicional Música tradicional Pastorets Patrimoni Immaterial Pessebristes Puntaires Sardanes Societats musicals Teatre Trabucaires Tres tombs Reflexió
Segueix-nos