Notícia

La Fira de la Mediterrània, al carrer i a la xarxa

El director Jordi Fosas considera que el nou format és una oportunitat per incoporar eines digitals com a aposta de futur

Festivals
La 23a Fira Mediterrània se celebrarà del 13 al 18 d'octubre
La 23a Fira Mediterrània se celebrarà del 13 al 18 d'octubre

Periodista - Equip de redacció Ens de l'Associacionisme Cultural Català

Canvi de format i canvi de dies per esquivar la crisi sanitària, però amb la mateixa essència i la mateixa força. La nova Fira de la Mediterrània, que enguany arriba a la seva 23a edició, se celebrarà del 13 al 18 d’octubre i combinarà el format en línia i el presencial. És la resposta que ha donat la direcció de la Fira per adaptar-se a les exigències de seguretat per combatre la pandèmia del coronavirus, sense minvar la potència dels espectacles per al públic i la funció de punt de trobada de professionals de les arts en viu que té aquest esdeveniment cultural.

La programació artística es desenvoluparà presencialment en diversos espais de Manresa del 15 al 18 d’octubre amb concerts i espectacles presencials. Una programació que s’adaptarà a les necessitats del moment, ja sigui amb l’ampliació d’aforaments, si l’evolució de la pandèmia és favorable, o amb la seva reducció si pel contrari, calgués tirar enrere el calendari de desconfinament. Aquest model híbrid, en línia i presencial, permetrà adaptar la Fira segons quina sigui la situació aquesta tardor.

La Fira oferirà de dimarts 13 a dijous 15 d’octubre diverses activitats adreçades exclusivament al públic professional amb jornades professionals, reunions ràpides i presentacions de projectes, pensades per ser un espai de reflexió i especialment de connexió entre professionals. Ho farà en format en línia prescindint per raons de seguretat de la Llotja Professional presencial. Enguany, aquestes activitats i els contactes entre professionals es podran seguir des de les app que la Fira posarà a disposició dels acreditats. El gruix de professionals que cada any s’acrediten per assistir a la Fira té una procedència molt diversa, i conscients de la dificultat de la mobilitat entre territoris que ha provocat la crisi sanitària, aquestes mesures han estat pensades per poder oferir el màxim de continguts als acreditats internacionals, estatals i catalans que no es puguin desplaçar fins a Manresa.

El director artístic de la Fira de la Mediterrània, Jordi Fosas, explica a Tornaveu que l’experiència del nou format és vist com una oportunitat de créixer i millorar, i no pas com una adversitat: “La incorporació d’eines digitals ho veiem com una aposta de futur, per tal de facilitar més connexions entre professionals i també per arribar a més professionals i ser una bona eina especialment per treballar la internacionalització. Per tant, aquestes eines arriben per quedar-se”.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article