Notícia

Tecnologia per apropar els pessebres vivents als més joves

S'impulsarà una campanya de difusió d'aquesta tradició que mou 85.000 persones

Pessebristes
Els pessebres vivents iniciaran una campanya de difusió i necessiten l'ajut del micromecenatge
Els pessebres vivents iniciaran una campanya de difusió i necessiten l'ajut del micromecenatge

Un pessebre vivent és més que una representació teatral, és la plasmació de l'esforç col·lectiu de gent molt diversa i de totes les edats, sovint veïns durant l'any i companys d'escenari durant les festes de Nadal. A Catalunya, una quarantena d'entitats mantenen viva aquesta expressió de cultura popular amb grans esforços de molts voluntaris per tal que els ciutadans puguin gaudir d'un patrimoni immaterial de gran valor històric, cultural i lúdic. Darrere de cada pessebre vivent hi ha il·lusió, voluntarisme i, sobretot, feina de molts mesos per dissenyar l'escenografia bíblica, els personatges, els vestits i tot allò que converteix en reals les escenes.

Però a més d'esforç, un pessebre vivent té costos econòmics que no sempre poden afrontar les entitats, i a més, es produeix una distància cada vegada més gran entre el jovent i les tradicions de la cultura popular, de manera que es fa més difícil accedir a aquest col·lectiu, d'altra banda necessari per poder mantenir la tradició i garantir la transmissió de generació en generació. És en aquest context que la Coordinadora de Pessebres Vivents de Catalunya treballa en la creació d'una aplicació per a dispositius mòbils per tal de fer pessebres vivents interactius, que actualitzarà la informació sobre els pessebres al moment.

A través de la plataforma de microfinançament Tot Suma, la Coordinadora demana la col·laboració ciutadana per obtenir un finançament de 1.150 euros per "continuar fent que el nostre jovent pugui continuar amb les tradicions populars ens hem d'adaptar a les noves formes de comunicació", i recorda que l'any 2017, més de 85.000 persones es van apropar a alguns dels pessebres que organitza les entitats de l'associació. A Catalunya, el pessebre vivent de Castell d'Aro és l'entitat amb la representació nadalenca més antiga, des de 1959.

Què farà l'entitat amb els diners recaptats? Impulsar la difusió a través de web i xarxes socials, dissenyar materials comunicatius i vídeos, fer una campanya a les xarxes socials i també una campanya per incrementar el nombre de pessebres vivents associats a la Coordinadora.

Tota la informació sobre el projecte, fent clic aquí.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article