Notícia
Gran participació en la XXX Diada de la Puntaire
PuntairesRiuades de gent caminant amunt i avall del passeig Antoni Gaudí amb un magnífic temps primaveral com a paisatge de fons. Aquest va ser l’escenari de la XXX Diada de la Puntaire, organitzada el 14 de maig per l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès i l’Associació Catalana de Puntaires (ACP). La ciutat vallesana va acollir una edició caracteritzada per l’esmentat èxit d’afluència i participació. 1.600 puntaires provinents d’arreu del país aconseguiren superar a bastament les estimacions inicials.
Carmela Fortuny, Tinent d’Alcalde de Presidència i Cultura de Sant Cugat de Vallès, va aprofitar la benvinguda institucional per reivindicar la XXX Diada Puntaire com una “oportunitat única d’apropar aquesta art a Sant Cugat i donar a conèixer a un públic jove una tècnica antiga que ara viu un ressorgiment”. Com a testimoni de la XXXI Diada Puntaire, que l’any 2018 se celebrarà a l’Arboç, Fortuny va entregar una punta de coixí a Joan Sans i Sònia Magrané, alcalde i regidora del municipi penedesenc.
Rosa Maria Provencio exposa a Tornaveu la seva satisfacció pel desenvolupament de la jornada. Per la presidenta de l’ACP, la Diada Puntaire demostra el creixement que l’afició a les puntes i els boixets viu a Catalunya, i ajuda a visualitzar aquesta vitalitat portes enfora: “molts altres pobles d’Europa també mantenen vigent aquesta tradició, i és important que hi establim contactes”. En aquest sentit, Provencio qualifica com a "fantàstica notícia" que l' escola francesa Le-Puy-en-Velay s'hagi desplaçat fins a Sant Cugat per compartir tècniques amb les puntaires catalanes.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari
Atenció: com la majoria de webs, utilitzem cookies (galetes), tant pròpies com de tercers, per a recopilar informació estadística de la vostra navegació i oferir-vos un servei personalitzat. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu l'ús. Més informació
Associacionisme Bestiari i Imatgeria Cant coral Castells i Falcons Catifaires Diables i dimonis Esbarts dansaires Festes i festivals Gegants Joc Tradicional Música tradicional Pastorets Patrimoni Immaterial Pessebristes Puntaires Sardanes Societats musicals Teatre Trabucaires Tres tombs Reflexió
Segueix-nos