Notícia
De Clavé a Candel: festival d’homenatge de la cultura popular a l’autor d’Els Altres Catalans
PROPOSTES
Cant coralFestes i festivalsEn el marc del actes commemoratius del 50é Aniversari de la Publicació de llibre Els Altres Catalans, es prepara una festival d’homenatge de l’Associacionisme i la Cultura Popular a la figura de Paco Candel, que es celebrarà la tarda del dissabte 13 de desembre al Barcelona Teatre Musical, sota el nom De Josep Anselm Clavé a Paco Candel, a partir de dues trajectòries coincidents en la promoció social i cultural de les classes populars. Clavé culturalitzà els obrers del segle XIX, posant les bases de l’actual teixit associatiu i Candel, des de mitjans del segle XX, a partir de la proposta “Catalunya. Un sol poble” contribuí a la incorporació social dels nouvinguts. Des d’aquesta perspectiva, l’homenatge a Candel també és un reconeixement de la immensa tasca desenvolupada pel pròcer de les societats corals Josep Anselm Clavé.
En l’organització de l’acte que, com la resta de la commemoració, coordina la Fundació Paco Candel, hi està implicat l’Ens de l’Associacionisme Cultural, així com diverses de les federacions que l’integren: Cors de Clavé, Teatre Amateur, Societats Musicals, Geganters, Colles Sardanistes…, en la intensió de promoure un esdeveniment memorable en el que intervindran les bandes de música de Cerdanyola i el Rincón de Ademuz, on va néixer l’autor d’Els Altres Catalans, així com les corals de La Lira, l’Aliança, l’Esperança, Joventut Tianenca i la macrocoral del Baix Llobregat-Anoia, en una segona part que anirà des de les cançons per a homes de l’època claveriana fins altres que es poden considerar música del nostre temps. Es preveu la participació de més de dos-cents cantaires dalt de l’escenari i un centenar de músics, amb l’estrena de la sardana De Clavé a Candel i de l’oda A Paco Candel, del mestre Josep Mut, qui va ser director de la banda municipal de Barcelona durant més d’un quart de segle; així també serà estrenada la composició Si el món voleu canviar del reconegut músic figuerenc Jaume Cristau.
També s’està programant una primera part amb diverses actuacions entorn a les aportacions a la cultura popular catalana d’artistes arribats per mitjà de la immigració, seguint la línea del propi Candel, que acabarà d’arrodonir un espectacle molt significatiu de la música popular catalana.
Les entrades es posaran properament a la venda. Els interessats poden dirigir-se a la Fundació Paco Candel (T. 93 432 45 60 o info@fundaciocandel.org)
Quanta raó té l'articulista!
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari
Atenció: com la majoria de webs, utilitzem cookies (galetes), tant pròpies com de tercers, per a recopilar informació estadística de la vostra navegació i oferir-vos un servei personalitzat. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu l'ús. Més informació
Associacionisme Bestiari i Imatgeria Cant coral Castells i Falcons Catifaires Diables i dimonis Esbarts dansaires Festes i festivals Gegants Joc Tradicional Música tradicional Pastorets Patrimoni Immaterial Pessebristes Puntaires Sardanes Societats musicals Teatre Trabucaires Tres tombs Reflexió
Segueix-nos