Notícia

Fira Mediterrània, cultura popular d’avantguarda

PROPOSTES

Prestigiar el conjunt de la cultura popular en el conjunt de la població, mirant de fer-la arribar a col·lectius que encara no se la senten seva –com podrien ser els nouvinguts o els catalans que l’han menyspreada per desconeixença–, aquest és el gran repte que es planteja la Fira Mediterrània, que després de setze edicions, ha decidit reinventar-se, introduint alguns canvis.
 
L’esdeveniment, punt de trobada de professionals i públic al voltant de la cultura tradicional i popular, la World Music i gèneres i experiències artístiques d’arrel, ja compta amb un posicionament i reconeixement amplis en la seva especificitat i els seus objectius, entre els professionals d’aquí i de fora, i disposa d’una base social més forta que li permet fer un salt endavant. En aquest sentit, l’edició d’enguany, que passa a celebrar-se el segon cap de setmana d'octubre –en comptes del segon de novembre, com era habitual– treballarà per “reforçar el seu paper en el mapa de fires i festivals del país i de potenciar la seva especificitat com a mercat de projectes i idees”, tal com expliquen des del Patronat de la Fundació Fira Mediterrània.
 
A partir d’ara, l’esdeveniment centrarà els seus continguts i propostes professionals en dos àmbits principals: la cultura popular i les músiques del món. “Una cultura popular entesa com aquella que amplia la base social de la cultura, la que fomenta la participació de les persones i la integració social, la que vincula el patrimoni immaterial amb les relacions socials. Dels videojocs al folklore, passant pel teatre social, les arts de carrer, la dansa comunitària o els projectes pedagògics”, explica l’organització. De fet, Fira Mediterrània sosté la seva activitat en la premissa que “la cultura popular és una potentíssima eina d’educació, transformació i socialització que contribueix al desenvolupament personal i col·lectiu”.
 
A més de ser un dels principals aparadors de l’escena nacional de músiques d’arrel, la Fira es planteja nous objectius: consolidar-se com a mercat líder a l’Estat en músiques del món i potenciar la seva capacitat d’exportació d’artistes i cultura catalana.
 
El patronat ha renovat David Ibáñez com a director de la Fira Mediterrània per tres anys més, per tal que pugui implantar tots aquests canvis. Per contra, aquesta setmana s’ha sabut que el director general de Cultura Popular de la Generalitat, Lluís Puig, ha decidit prescindir del tarragoní Jordi Bertran com a gerent de la Fira Mediterrània, després de deu anys vinculat amb el certamen en dues etapes diferents, primer com a director artístic i després com a gerent.

Per a més informació cliqueu aquí.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article