Notícia
Les tradicions festives catalanes, protagonistes de les llaunes de Coca-Cola
CRÒNICA
Patrimoni Immaterial
Les fogueres de Sant Joan, el llibre i la rosa de Sant Jordi, la Castanyada o les festes majors de Catalunya són algunes de les tradicions il·lustrades en les darreres llaunes de Coca-Cola que es distribueixen per tot el territori català.
Segons els promotors de la iniciativa, l'empresa COBEGA, embotelladora i comercialitzadora de Coca-Cola a l'Estat, cercaven transmetre un missatge de felicitat i optimisme a través dels envasos. Per aquest motiu, van decidir representar diferents celebracions festives de Catalunya.
Des del 2009, l'embotelladora treu al mercat sèries de llaunes amb dissenys específics molt apreciades pels col·leccionistes, i ara ha estat el moment de la cultura popular i tradicional catalana. Fins al moment, l’Eurocopa i la pintura i arquitectura catalana, han estat algunes de les protagonistes de les llaunes d’aquesta marca de begudes.
Nogensmenys tot i la insistència de Plataforma Per la Llengua, que ha vehiculat les reclamacions dels consumidors catalans, Coca-Cola i l’empresa concessionària COBEGA no etiqueten ni ofereixen informació sobre els seus productes en català, tot i que sí que ho fan en les diferents llengües oficials d’altres estats multilingües i per a comunitats lingüístiques més petites que la catalana. Celebrem l'interès de Coca-Cola i de COBEGA en les nostres tradicions però ens agradaria que, a més, es decidissin per fi a etiquetar els seus productes en la nostra llengua.
Segons els promotors de la iniciativa, l'empresa COBEGA, embotelladora i comercialitzadora de Coca-Cola a l'Estat, cercaven transmetre un missatge de felicitat i optimisme a través dels envasos. Per aquest motiu, van decidir representar diferents celebracions festives de Catalunya.
Des del 2009, l'embotelladora treu al mercat sèries de llaunes amb dissenys específics molt apreciades pels col·leccionistes, i ara ha estat el moment de la cultura popular i tradicional catalana. Fins al moment, l’Eurocopa i la pintura i arquitectura catalana, han estat algunes de les protagonistes de les llaunes d’aquesta marca de begudes.
Nogensmenys tot i la insistència de Plataforma Per la Llengua, que ha vehiculat les reclamacions dels consumidors catalans, Coca-Cola i l’empresa concessionària COBEGA no etiqueten ni ofereixen informació sobre els seus productes en català, tot i que sí que ho fan en les diferents llengües oficials d’altres estats multilingües i per a comunitats lingüístiques més petites que la catalana. Celebrem l'interès de Coca-Cola i de COBEGA en les nostres tradicions però ens agradaria que, a més, es decidissin per fi a etiquetar els seus productes en la nostra llengua.
No m'agrada gens que Catalunya sigui associada a aquesta beguda que no tan sols és dolentissima per la salut pero que a més està sota un d'aquests lobbies capitalistes sense cap moral...
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari
Atenció: com la majoria de webs, utilitzem cookies (galetes), tant pròpies com de tercers, per a recopilar informació estadística de la vostra navegació i oferir-vos un servei personalitzat. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu l'ús. Més informació
Associacionisme Bestiari i Imatgeria Cant coral Castells i Falcons Catifaires Diables i dimonis Esbarts dansaires Festes i festivals Gegants Joc Tradicional Música tradicional Pastorets Patrimoni Immaterial Pessebristes Puntaires Sardanes Societats musicals Teatre Trabucaires Tres tombs Reflexió
Segueix-nos