Donar-se d’alta   

Edicions anteriors

logolateralfort1

Núm. 13 (15 -30 de juny del 2010)

Recomaneu-ho a un amic!


www.tornaveu.cat

Redacció:
 Pl. Víctor Balaguer, 5. Casal Clavé
 08003 Barcelona.
Telèfon: 932 691 042
info@tornaveu.cat

Consell editorial: Pere Baltà, Antoni Carné, Enric Cirici, Joan-Ramon Gordo, Èric Jover i Joan Maluquer

line

SUMARI

Editorial: L’Institut que reivindica
l’associacionisme cultural


Entrevista:
Lluïsa Celades, directora de la Fundació La Roda:
«La integració és qüestió de paciència, d’humanitat i d’estimació.»

Tribuna:Trib_XIII_w
Manuel Bustos

Mantenir viva
 la cultura popular

 
Articles:
La Patum, una tradició arrelada i en evolució
Joan-Ramon Gordo
Burca, sí o no
Sefa Amell


S’ha dit...
Joan-Pere Viladecans: On són aquells intel·lectuals castellans, sotasignants?

Revistes:
«Relleu», 
el nostre treball de cada dia


Referents:
Els nens canten, ballen sardanes i fan teatre a les escoles fomentades per una associació


NOTICIARI


S’endega la campanya
“Volem crispetes”!


Els XXXII Focs de Sant Joan a Montsegur s'encendran de nou el 19 de juny

2n  Congrés
de les Associacions de Barcelona.


Els Gegants de l’Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya visiten Lezennes

Publicat el "making off" de l’espot de cultura popularl

II Trobada Infantil de colles de Gitanes a Santa Eulàlia de Ronçana

La Federació de Cors de Clavé reuneix més de 250 cantaires a Badalona

Cursos intensius de llengua i cultura occitanes, durant el mes de juliol

133 anys després, es recuperen els Jocs Florals de Sants,
Hostafrancs i La Bordeta

 

S’endega la campanya
“Volem crispetes”!

Crisp

Una de les imatges més representatives associades al cinema, les crispetes, ompliran amb el seu espetec i la seva olor característica el metro de Barcelona. La Plataforma per la Llengua ha endegat una campanya que, sota el lema "Volem crispetes", persegueix posar en evidència la situació de desigualtat que pateix el català al cinema si la comparem amb altres llengües similars i reclamar-ne una regulació del sector.

La situació actual de la llengua catalana al cinema afavoreix una discriminació lingüística única en el context europeu. Per tal de difondre aquest missatge, la Plataforma per la Llengua ha ideat, en col·laboració amb l'agència de publicitat Alícia, aquesta campanya que pretén introduir en la ciutadania de manera simpàtica i visual el debat sobre la situació de la llengua catalana al cinema.

Com fer-ho? Utilitzant una imatge impactant i fàcilment identificable amb el cinema, com són les crispetes, i un missatge que remet a una qüestió de drets i que obre la reflexió següent: com és que, mentre a qualsevol cinema, podem demanar crispetes o pedir palomitas, podem beure un refresc o tomar un refresco, no passa el mateix amb les pel·lícules que hi veiem? És a dir: com és que no hi ha una igualtat real de drets en el cinema? I és que, segons les avaluacions realitzades per la Plataforma per la Llengua, la presència de cinema en català a les nostres pantalles és més que escassa, i no arriba a un 3% de mitjana, malgrat les xifres demostren que el català és rendible en molts mitjans, també al cinema, tot i les precàries condicions d'ubicació, horaris i manca de publicitat de les sessions en català.

La campanya es difondrà a través del web www.volemcrispetes.cat i també de xarxes socials com Facebook, Twitter o Youtube. Aquesta iniciativa culminarà amb una acció que es celebrarà la setmana que ve i durant la qual es repartiran gratuïtament milers de paperines plenes de crispetes.
 
 

sardinaroja