Tornaveu

Hemeroteca Recomana-ho a un/a amic/ga
Primera quinzena d'octubre de 2011

Notícia

— 18/10/2011

Reunió de la Junta de l’ENS amb el Conseller de Cultura.


El dimarts dia 4 d’octubre, el Conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Ferran Mascarell, rebé a la Junta de l’ENS en ple, en resposta a la petició que se li havia estat formulada. També comptà amb la presència de Lluís Puig, director del CPCPTC.
Els assistents a la reunió, d'esquerra a dreta: Lluís Puig, director del CPCPTC; Pere Baltà assessor; Pere-Joan Pujol, vicepresident; Joan-Ramon Gordo, coordinador; Amadeu Ribas, vocal; Ferran Mascarell, conseller de Cultura; Antoni Carné, president; Jose

etiqueta Ens de Comunicació Associativa, Ferran Mascarell, Generalitat de Catalunya
Durant l’entrevista es presentà l’ENS i es realitzà un repàs general del moment en que es troba el moviment associatiu cultural, els seus reptes, problemàtiques i propostes, tot posant de relleu la necessitat de visualitzar en xifres el fort impacte que té en el PIB el sector associatiu, manifestant el Conseller la necessitat per part de l’administració de construir un discurs més sòlid, tot afirmant que “l’administració ha de donar suport i no inventar realitats”.

Així mateix es feu un repàs a la difícil situació financera actual tot coincidint en la necessitat de potenciar el paper que l’associacionisme en les seves diverses vessants i manifestacions -aspecte que històricament ha tingut-, en la contribució en mantenir el nivell d’acció cultural del país.

Per part de l’ENS es plantejà la necessitat de simplicar les diferents normatives legals que cada vegada més afecten i interfereixen en les activitats realitzades pel món associatiu, demanant que s’apleguin en una única normativa. En aquest sentit es comprometé a fer arribar informació sobre aquells aspectes de les lleis que tenen una incidència negativa per tal que es pugui plantejar una proposta al Parlament.

La futura llei de mecenatge, la millora en la presència als mitjans públics de comunicació (especialemnt a TV3), el futur Pla Estratègic de la Cultura, sobre el qual l’ENS manifestà un interès en participar-hi directament i de contribuir-hi amb les diferents propostes suscitades al 1er Congrés de l’Associacionisme Cultural Català, foren altres dels temes tractas a la reunió.


lectures 318 lectures    Comentaris Comenta-ho Imprimir Imprimeix Enviar article Envia

Comentaris


No hi ha cap comentari



Comenta

El comentari s'ha enviat correctament i està pendent de validaciò.

Els membres de l'ens

SUBSCRIU-T'HI!

Avís legal
En compliment de la Llei de Serveis de la Societat de la Informació i de Comerç Electrònic i de la Llei Orgànica de Protecció de Dades us informem que si no desitgeu continuar rebent el nostre butlletí informatiu, us podeu donar de baixa de la nostra base de dades a través d'aquest formulari.

Redacció:

Pl. Víctor Balaguer, 5. Casal Clavé
08003 Barcelona.
Telèfon: 932 691 042
info@tornaveu.cat
www.tornaveu.cat

Consell editorial:

Gemma Aguilera, Pere Baltà, Antoni Carné, Enric Cirici, Joan-Ramon Gordo, Èric Jover i Joan Maluquer

CC BY NC