|
L’any passat es va desenvolupar una prova pilot en quatre de les poblacions amb colla castellera que tenen més índex de població immigrant: Salt, Vic, Guissona i El Vendrell. Als tallers hi van assistir un total de 194 persones, i l’experiència va ser molt ben valorada per tots els implicats. Aquest 2010 el projecte s’ha ofert a les 56 colles castelleres existents en aquest moment.
Fins el moment –encara és possible de sumar-s’hi- ja han confirmat la seva participació un total de 28 colles, pertanyents a una vintena de poblacions, entre les quals hi ha algunes de les més importants del país, com ara Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Terrassa, Mataró, Tarragona, Reus o Granollers. Algunes colles faran els seus tallers aquest mateix mes de maig, mentre que d’altres ho faran al llarg de la resta de la temporada castellera.
La difusió dels tallers es fa en contacte amb els tècnics d’immigració de cada localitat, les entitats que hi treballen, etc. mitjançant uns cartells i díptics en nou idiomes. Igualment, s’ha editat un material audiovisual didàctic específicament pensat per aquests tallers, que consisteixen un tres sessions de dues hores cadascuna.
Podeu consultar les dates concretes dels tallers clicant aquí: http://www.cccc.cat/que-fem/TotsSomUnaColla/Tallers2010
|